heey mensen, ik sta nu al een paar dagen te oefenen op het circuit te Gouda (MBC De Sluis) maar ik weet niet of het aan mij of aan me auto ligt, maar ik krijg geen goude setup, de ene keer heb ik te veel over stuur, de andere keer weer te veel onderstuur. hebben jullie hier nu ook zo erg last van?? komt dit misschien door het nieuwe asfalt?? hebben jullie misschien tips, ik rijd gewoon met SS-A en SS-B en een schumacher misson 2. enz. voorheen had ik nooit problemen met mijn C4 eurochamp :? Alvast bedankt voor je reactie Mzzl Robo
ik ben het er mee eens dat het nieuwe asfalt geen verbetering is geworden, misschien dat het na een poosje verbeterd, ik hoop eigenlijk vanwel maar met deze banden heb ik het minder v groove tyre van hpi soft compound 26 mm tamiya 5228-4832 banden, 30mm trouwens offtopic was jij toevallig gisteren middag rond 3 uur aan het rijden?
Afgelopen weekend een NK gereden, het is waar dat er een griplijn met grip is en daarbuiten totaal geen grip, zal nog wel een paar maanden duren voordat er volop grip is. Mogelijk zal een setje foams iets helpen....
hmm jah foam... niet echt goede ervaring mee, dan veranderd je wegliggin ineens heel sterk, hopen dat al die wedstrijden deze maand meerg grip neer leggen @ Ronnie, neej dat waren enkele tamiya rijders die aan het oefenen waren voor de Tamiya cub aanstaande zondag. ik reed er maandag en vandaag (dinderdag) en maandag over 2 weken ga ik een klein wedstijdje oraginseren (wedstrijdleiding blijft er buiten gewoon voor de lol) Dank allen, nog meer tips?? Groet Robo
Jongens OFF topic, dan moet je gewoon niet reageren, dat lijkt me 't makkelijkste...?! ! Ontopic ! Als je met foam je rijgedrag zo beinvloed is het niet een idee om het even te proberen.. 't is wennen enzo.. maar misschien dat als je eraan gewend bent en je auto op die foampjes hebt afgesteld dat 't een stuk beter gaat...?
Ik heb daar woensdag gereden met een Xray FK en bijna versleten CS27 banden. Er was weinig grip maar ik had geen problemen met de wegligging. Voor iets harder geveerd dan achter, 6 gr. caster, 2gr. toe-in achter, 0 gr. toe-in voor. Heb je al advies gevraagd aan de mensen die daar met een Mission 2 rijden?
Hoeveel camber had je wagen, en welke type veren... dat doet nammelijk nogal wat op de wegligging.. ook stabie?
ik heb de standaart schumacher mission 2 veren voor, iets strakker gedraaid, ik heb achter de schumacher missiopn 1 veren ook iets strakker gedraaid, voor rijd ik met een stabilo, achter niet, camber voor +1 graad camber achter +0.5 graad toe in voor +1 graad toe in achter +1.5 graad anty sqaud achter achter veren staan schuiner dan gewoonlijk voor staan ook schuin. ik heb mijn accu naar voren laten verspringen mijn wagen uitgebalanceerd rij hoogte 1.9 mm voor rij hoogte 2.2 mm achter mijn auto hangt in zijn veren, dus als je hem oppakt trek je hem eerst ietsjes uit zijn veren en dan pas ligt hij zijn wielen van de grond. voor de rest heb ik aan het einde van de dag wel een redelijke wegligging gekregen, maar als ik naar rechts stuur glijd hij nog weg, en naar links niet. dus ik moet nog even alles op meten, zal wel een scheve verhouding in zitten. Groet Robo
Persoonlijk vind 'k je camber erg weinig.. en je moet er ook even bij vertellen wat voor veren je hebt.. als je nammelijk zachte veren hebt en je rijhoogte is zo 'laag' dan kan 't makkelijk dat je chassis gewoon tegen de grond komt en je vervolgens daarom slipt....
Ik hoop dat die 2mm rijhoogte een typefout is, het is geen 1:12. Probeer eens 5 - 6 mm. rijhoogte, 1.5gr. camber voor en achter. Hoever trek je de veren uit als je hem optilt? Met weinig grip wil je dat je de veren behoorlijk ver uit kan trekken.
euhm toch nog even na meten die hoogt. maar hij ligt erg laag. uit de veren trekken is een fractie. heel nihiel, maar precies goed voor de stabilo en mijn camber staat erg weinig ik ben er laatst an bezig geweest. dus vandaar. mzzl Robo
nou ik heb al lang niet meer kunnen testen met me auto (winterstop e.d.) en toen heb ik deze auto gekocht, d bouw beschijving zei dat hij er op moest, dus ik probeer nu eerst met stabili te rijden, en valt het tegen rijd ik zonder, maar aangezien me auto zweeft heeft die stabilo uitwerking. Groet Robo