Moest er een keer van komen?

Dat je nou net die pijnlijke vraag moest stellen Walter... :-(

Kap is nog in een stuk, maar uitgescheurd bij de montagepunten, lak gebarsten enz.

Jammer! Hij zat er nog maar net een paar vluchten op, daarvoor had ik de standaardkap omdat ik die sneller kan wisselen dan deze (vanwege afstellen)...

Gr, Roy

Dit kan je mooi repareren met glasmat en lamineerepoxy. Ik weet niet of de verf er verder nog goed opzit maar ik zou dit zeker proberen.

Staat zelfs in de handleiding van sommige props dat je ze eerst kan weken in een bakkie water zodat ze sterker worden, en dat je na een lange periode van niet gebuiken ze even kan weken om ze flexibel te houden...
Die oude grijze Graupner props als ik me goed herinner. APC props ook?

Hetzelfde vochtige verhaal heb ik ook wel eens gehoord over (auto)lak, tijdens het hardingsproces.

Hey Laurens,

Dit kan je mooi repareren met glasmat en lamineerepoxy. Ik weet niet of de verf er verder nog goed opzit maar ik zou dit zeker proberen.

Ik ben niet bekend met die techniek, is dat eenvoudig te doen? Of is er ergens een uitleg over te vinden misschien?
De kap heeft vier montagepunten, de achterste twee zijn uitgescheurd, de andere twee nog redelijk ok.
De verf ligt er aan een kant voor een groot deel af, kan je er gewoon af bladderen.
Als ik hem kan repareren zou ik hem kunnen spuiten...

Gr, Roy

Heb ik ook vaak gedaan (helaas) en het is echt niet moeilijk.

Gewoon een fiberglas reparatiekitje kopen bij de Gamma.
-Matje uitknippen, ongeveer op maat.
-Hars en verharder mengen
-Over het matje smeren
-Hard laten worden
-Randjes en restjes weg slijpen of vijlen
-Done

Als je witte hars laag aan de buitenkant ook stukjes mist gebruik ik een één of andere reparatie filler van de gamma.
Een soort plamuur voor kunstof en dergelijke. Ik weet niet meer precies wat het was.
Die even opschuren na uitharding en je ziet er niets meer van na de nieuwe lakbeurt.

Dan je kap opschuren, primeren en opnieuw lakken.
Wel 2K blanke lak er overheen als laatste om de verf er op te houden.

Toevallig heb ik dit net gedaan met één kap die ik al maanden klaar heb liggen voor reparatie.
De matjes fiberglas had ik al lang gedaan.
Nu even de overtollige shit weggevijld en kleine stukjes aan de buitenkant bijgewerkt. Je ziet er van afstand niets meer van.
Ik had geen zin om hem helemaal opnieuw te spuiten van begin af aan en opnieuw te bestickeren.
Dat was even te veel werk voor deze kap

Foto VOOR de reparaties:
850478e56f74a146.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat klinkt vrij eenvoudig, ik ga het in elk geval proberen.
De kap is genoeg intact voor een reparatiepoging, kan ik gelijk met die techniek eens ervaring opdoen.
Op naar Gamma ;-)

Vandaag weer gevlogen, de heli was vorige week al weer gereed maar mijn agenda stond een testvlucht niet meer toe :-(

Vandaag eindelijk wel weer, alles weer in orde. Alleen wat bladspoor moeten corrigeren en de motor uiteraard weer afstellen en toen weer voorzichtig gevlogen.
Ik moet wel zeggen dat ik toch even nodig heb om mijn zelfvertrouwen weer helemaal terug te krijgen maar dat lijkt me ook wel gezond.

Verder een goede "2e maiden" :-)

Ik dacht een crash draadje moet even weer goed beeindigd worden dus vandaar dit berichtje met foto :-)

15210414839.jpg

De gele kap die er op zat moet ik nog repareren dus voor nu nog maar even met het standaard exemplaar.

Gr, Roy

Back