Mogelijke gyro-servo combinaties

Koop je een nieuwe gyro en/of digitale staartservo dan moet je er op letten dat beiden bij elkaar passen. Doe je dat niet dan kan je nieuwe gyro of servo de geest geven. Sommige gyro’s zijn programmeerbaar, zodat je ze zo kunt afstellen dat je bij elkaar passen.

Ik heb maar eens een lijstje gemaakt van gyro-digitale staartservo combinaties. De witte vlakken in de tabel zijn theoretische mogelijkheden. Diegene met een ”O” is wat de gyro fabrikant aangeeft. EVEN op klikken dan kun je hem goed lezen

Gyro&servo.jpg

Plaats je een andere gyro en/of servo dan zijn aandachtspunten:
  • Servo's hebben een bepaalde spanning nodig. Controleer altijd of de spanning die je BEC geeft binnen de bij de servo genoemde grenzen liggen;
  • Een digitale servo moet passen bij je gyro. Zo dient de “pulse breedte” (pulse wide) van beiden gelijk te zijn. Het aantal frames per seconden (frame rate) kan wel afwijken, maar die van de servo dient wel gelijk of hoger (sneller) te zijn dat die van de gyro. Is dat niet zo dan blaas je mogelijk je servo op;
  • Voordat je de servo met de gyro verbindt moet je eerst de “pulse wide” en de “frame rate” van de gyro op de juiste waarden instellen;
  • Volg altijd de instructies van de leverancier nauwgezet op.
Ontdekt je fouten in de tabel, geef die dan door. Heb of wil je een servo die niet in dat tabel staat, dan kan ik hem toevoegen.

Groeten,
Martin

Laatst bewerkt:
Is het nog mogelijk de optionele toepassingen erop te zetten?

Volgens mij kunnen de meeste servo's wel overweg met de 1520 puls, alleen sommige servo's kunnen inet overweg met de 760 versie
In het overzicht is het net alsof het helemaal niet zou kunnen

Laatst bewerkt:
Student
Ik heb er nu tekst bijgezet. Het gaat alleen over digitale staartservo's en ja m.i. moet de "pulse wide" van beiden gelijk zijn. De "frame rate" van de servo mag wel hoger (sneller) zijn dan die van de gyro. Bijvoorbeeld Futaba servo's die werken op 333 Hz werken ook op 250 Hz.
Groeten
Martin

Back