A
aviador
Guest
na de laatste crash merk ik dat de helicopter hevig schud bij middel hoge toeren, toen ik hem vandaag vast hield op volle toeren (ik weet het, op alles voorbereid zijn) schrok ik me echt kapot, een 4takt motor maakt minder trillingen.
met betrekking tot de hoofdrotorkop weet ik dat de volgende dingen tot trillingen kunnen leiden:
-bladspoor ,is nu minder dan 1mm, minder dat dit lukt niet
-onbelans in de bladen, beide netjes 19gram (pro woodies) en op een as blijven ze netjes in evenwicht
-paddles die niet recht staan, die staan perfect uitgelijnd
-scheve hoofdas en spindel (feathering shaft), beide zijn vervangen en recht
de staart trilt ook als een gek, de huidige bladen hebben wat blutsjes, dus die vervang ik en test nogmaals. misschien dat het ook leek dat de staart trilde omdat de hoofdrotor trilde, dat alle trillingen door de stailboom werden doorgegeven.
hebben jullie nog suggesties waarnaar ik kan kijken ivm trillingen op mijn t-rex (grotendeels allu kop, stk superframe, en plastic staart)
edit net de oude bladen schoon gemaakt, het was meer gras met blad dan blad met wat gras, de staartrotor trilt niet meer
enige wat overblijft is dus de hoofdrotor...
met betrekking tot de hoofdrotorkop weet ik dat de volgende dingen tot trillingen kunnen leiden:
-bladspoor ,is nu minder dan 1mm, minder dat dit lukt niet
-onbelans in de bladen, beide netjes 19gram (pro woodies) en op een as blijven ze netjes in evenwicht
-paddles die niet recht staan, die staan perfect uitgelijnd
-scheve hoofdas en spindel (feathering shaft), beide zijn vervangen en recht
de staart trilt ook als een gek, de huidige bladen hebben wat blutsjes, dus die vervang ik en test nogmaals. misschien dat het ook leek dat de staart trilde omdat de hoofdrotor trilde, dat alle trillingen door de stailboom werden doorgegeven.
hebben jullie nog suggesties waarnaar ik kan kijken ivm trillingen op mijn t-rex (grotendeels allu kop, stk superframe, en plastic staart)
edit net de oude bladen schoon gemaakt, het was meer gras met blad dan blad met wat gras, de staartrotor trilt niet meer