mogelijkheden binnen Realflight

Ik wil Realflight aanschaffen maar zit met de volgende vraag :
Is het mogelijk om bij heli instellingen de Throttle los te laten functioneren van Pitch ? Het gaat er hier uiteindelijk om dat ik de juiste set-up kan testen voor het 3D vliegen met mijn Raptor. Mijn eigen zender bevat uiteraard alle mogelijkheden om dit in te stellen, en deze kan ik via een kabel aan sluiten op de computer. Dit heb ik bij een collega getest , maar deze had maar 4 instelbare kanalen zodat deze 2 handelingen ( throttle / Pitch ) altijd synchroom liepen ( nu vermoed ik dat zijn versie niet geheel conforn de Nederlandse wetgeving is aangeschaft ) Nu moet ik nog een Sim programma aanschaffen , dus kan ik nog uitwijken naar een ander programma. Belangrijk is dat het voor een Heli zo realistich mogelijk moet zijn wat betreft de besturing .
Alvast bedankt mensen .

Henk

Hoi,

ik kan je het antwoord op je vraag niet geven. Ik heb wel twee linkjes voor je, eentje naar het RCSIM forum en eentje naar de site van Realflight.

Misschien is daar iets over je vraag te vinden.

RCSIM Forum:
RC-SIM

Links bovenin kik je op forum en voila info over allerlei sims te vinden, post je vraag daar eens. Zijn er vast meer geweest die die vraag hadden.

Productsite:
RealFlight R/C Flight Simulator - The most realistic recreation of R/C flight ever!™

Op de productsite staat ook een button tech support, bovenin de navigatiebalk. Zij zullen ongetwijfeld raad weten met je vraag :)

Succes !

Grtz,
Menno

Een legale RealFlight heeft inderdaad een los pitch en throttle kanaal, je kan de heli dan ook via de zender in Throttle-hold zetten voor bijvoorbeeld een autorotatie. Een versie die niet comform de Nederlandse wetgeving is verkregen (zoals je dit zo mooi zegt) kan dit niet, tenminste niet de versies die ik tot nu toe ben tegengekomen. RealFlight is overigens best prijzig in vergelijking met andere simulators. Kijk bijvoorbeeld eens naar Phoenix V2.5 , hier heb je ook de beschikking over een los pitch en throttle kanaal, updates zijn (in tegenstelling tot RealFlight) gratis, je maakt bij Phoenix gebruik van je eigen zender. Welke van de twee realistischer is, dat is moeilijk te zeggen, iedereen hier heeft zo zo'n eigen voorkeur, de een zweert bij RealFlight, een andere bij Phoenix en weer een ander bij Reflex XTR.

Succes!

Als je realfligh wilt kopen koop je meestal het zender erbij want daarop staat een Key voor het spel

Op de zender kun je de idle up switch gebruiken voor throttle of pitch

Hi,

PhoenixRC aanschaffen, niet verder kijken ;)

RealFlight gaat naar versie 5.........en ja zal air-to-air combat bevatten......tja gaat meer richting een arcade game al je het mij vraagt.

Aerofly is zo goed als dood.

Reflex XTR is ook een goeie, niet veel ervaring mee.

PhoenixRC is volop in ontwikkeling en voor heli de beste, physics zijn super en support top! Ze doen tenminste iets met je feedback........alles gefixed/toegevoegd wat ik ze gemaild heb.
En updates zijn altijd gratis, kan ik van de andere niet zeggen........en e eigen TX gebruiken is een dikke plus!

Groeten Mike.

Bedankt voor deze info zover Menno , Vin en Camb ?
Dat spreekt mij wel aan ( je maakt bij Phoenix gebruik van je eigen zender. ) Daar ik toch iets moet aanschaffen , is het fijn dat je zeker weet dat als je je zender instelt , deze op het veld ook doet wat hij zou moeten doen :mrgreen: .
Ik ga de bijgevoegde links eens bezoeken , en proberen hier weer een stukje wijzer van te worden. Het oog wil ook wat dus ook grafisch zal ik deze Sims eens vergelijken. Als er nog aanvullingen of adviezen zijn betreffende aanschaf , sta ik open voor alle soorten van reacties.
Super bedankt

Henk

Jij ook bedankt Mike , liep je possie net mis.
Zal inderdaad ook Phoenix meenemen , die eigen zender he.......

Henk

Ik zeg... Phoenix! Phoenix model flight simulator | Welcome

trex600_farmland.jpg

Heb vandaag , mede door jullie advies Phoenix aangeschaft , geinstaleerd en ingesteld. Inderdaad , ziet er goed uit. Wat betreft bediening super realisties , grafisch ook geweldig , alleen het motor geluid is een beetje ala gameboy , maar dat is ook het minst interessant.
Nu vroeg ik me af of je voor on-line een programmatje nodig hebt om te kunnen praten met andere gebruikers . uiteraard heb ik een headset , maar hier ( mic ) verder nooit iets mee gedaan behalve 6 jaar geleden met Soldier of fortune , hier gebruikte we "teamspeak" voor.
Iemand een idee ?

Verder nogmaals bedankt voor het advies

Heb vandaag , mede door jullie advies Phoenix aangeschaft , geinstaleerd en ingesteld. Inderdaad , ziet er goed uit. Wat betreft bediening super realisties , grafisch ook geweldig , alleen het motor geluid is een beetje ala gameboy , maar dat is ook het minst interessant.
Nu vroeg ik me af of je voor on-line een programmatje nodig hebt om te kunnen praten met andere gebruikers . uiteraard heb ik een headset , maar hier ( mic ) verder nooit iets mee gedaan behalve 6 jaar geleden met Soldier of fortune , hier gebruikte we "teamspeak" voor.
Iemand een idee ?

Verder nogmaals bedankt voor het advies

Gewoon je setje aansluiten en on-line gaan. Programma vraagt of je er dan gebruik van wilt maken... Ik doe het bijvoorbeeld niet, maar kan het commentaar van andere vliegers gewoon volgen via de speakers. Tenminste, wanneer de maker van de betreffende server deze mogelijkheid heeft ingesteld. De "vrienden" van RC Pilotenforum zorgen in ieder geval vaak wel voor voice chat binnen hun sessies.

Dat is duidelijk mondiaan , maar ik wil zelf mee chatten tijdens het on-line vliegen.! niet alleen luisteren.

Back