Molen op de kop Zonder idle up

Hoe noem je dat nou, een brainfart? knopje idle up vergeten.
Whahahaha

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Hey Molen,

Yep, dát is nou een échte "brain-fart"....

Blij dat je er zelf nog om kunt lachen, maar toch lullig genoeg!

Succes met de wederopbouw!

Groet, Bert

PS: dat je tot gisteren nog niet wist wat een brainfart nou precies is, wil natuurlijk nog niet zeggen dat je nu gelijk maar in de praktijk moet gaan testen of dat écht zo werkt....;)

lol Bert
Bij nader inzien neem ik tog maar geen CopterX 500

Waarom niet?

Het vliegt lekkerder als het wat groter is, en hoewel wat duurder, doordat het toch wel fijner vliegt, is de kans op crashen ook weer wat minder.

Tip voor het vergeten van de idle up knop: gebruik een regelaar met governor functie, ben je van alle gedoe af en hou je altijd toeren....

Maar het blijft je eigen keus natuurlijk....

Groet, Bert

1 van de carbonfiber blades is met de scherpe zijde tegen iets van de rotorkop aangekomen, er is een klein stukje uit,
zal nog wel goed zijn tog?, of is dit het begin van het einde ?
En een govenor esc komt zoiezo op mijn nieuwste heli als ik nog eens 1 koop, lekker softstart, thnx.

1 van de carbonfiber blades is met de scherpe zijde tegen iets van de rotorkop aangekomen, er is een klein stukje uit,
zal nog wel goed zijn tog?, of is dit het begin van het einde ?
En een govenor esc komt zoiezo op mijn nieuwste heli als ik nog eens 1 koop, lekker softstart, thnx.

Helaas, maar het is niet verstandig om met beschadigde carbon (of welke bladen dan ook) te gaan vliegen. GF kan onder omstandigheden nog wel iets hebben, carbon zou ik het niet mee wagen persoonlijk.

Sorry, maar ik kan daar niks anders van maken

Groet, Bert

DAT heb ik ook eens voorgehad , met mijn Raptor90 , trok hem op lage hoogte in een achterwaartse flip in normalmode ...:( je kan de rest raden .
Sindsdien zet ik al mijn heli's in normalmode het toerental aan de lage kant , dan hoor je dat ie niet in idle up staat .

Ik heb het 1 keer gehad, gelukkig op hooogte.

Trek m op zn kop, geef negatief en hoor de headspeed omlaag donderen...
Kon m net rechtop trekken en de bladen weer aan de gang krijgen..

Aangezien ik op dat moment boven bestrating vloog was een crash niet fijn geweest:rolleyes:

Back