Monojet

Hallo allemaal.
Ik wil graag van mijn Twinjet een monojet maken.
Ik heb dit al eens gedaan met een speed 650 en 8xrc2400.
Het was wat zwaar en dus niet de lucht in te krijgen. Alleen bij echt harde wind kon ik het ding zelf werpen en dan vloog het goed.
Ik wil het echter ook bij geen/weinig wind zelf kunnen starten/gooien.
Welke motor-cel combinatie is daarvoor geschikt ?
Low-budget heeft uiteraard de voorkeur boven brushless e.d.

Ik heb de twinjet op een paar manieren gevlogen met 2 X speed 480 race met 5 X 5 campropje dit gaat echt heel lekker.
En met 2 X Mega 16/15/3 dit ging verticaal maar niet echt sneller dan de 480 uitvoering want een twinjet heeft zo’n dikke vleugel dat hij niet sneller wil.
Ik gaf hem bij het gooien volledig uptrim en dat ging dan vrijwel zonder problemen en na de eerste meters ging de trimstand weer in het midden.
Ik had er een 35 A Schulze regelaar inzitten met die twee 480 motoren maar toen ik ging meten met de Ampère meter van Jépé zag ik dat hij de eerste 10 sec. 60 A aangaf en dat met een 35 A regelaar????

Wordtlastig om dat low budget te doen als de genoemde combinatie (650 met 8 cellen( er al moeite mee heeft.

Met 10 cellen en 480's (jamara pro (zonder HS voor 10 cellen) of permax 480's kom je al rond de 30A.

Weinig low budget te vinden die 30A leuk vind. Ja, een speed 700 9.6V BB, maar die is nog weer zwaarder dan de 650 die je hebt geprobeert.

Bij cellen moet je ook rekening houden met zwaartepunt. Teveel grote cellen kan niet envalt ook niet meer te gooien.

10 cellen 4/5SC (blauw) en een leuke borsteloze die dan 30A of meer trekt is optimaal.
Mega 30/3 gaat het zeker goed doen.

Zonder borstelloos is een twinjet het beste als een....

.....twinjet.

Probeer de Sanyo / Toshiba TS A 1950 FAUP cellen eens, zijn maar 38 gram. Daar 10 van en dan een Mega 16/15/x of 16/22/x

Een leuke Plettenberg, is dat niets?
(Niet brushless). Ik weet dat die ook niet echt goedkoop zijn maar ik kan tenminste wel een "normale" regelaar gebruiken en die zijn ook duur zat.
Alleen welke ??

Ik heb besloten om geen verdere inspanningen te doen.
Het wordt me te duur met brushless en zonder dat wordt het ook niets.
Bedankt voor de reactie.

Back