Monsun BO 209

Ik heb hier een kleine ( 92 cm vleugelspan) monsun. Die zou vroeger hebben gevlogen met een speed 400 met vertrager op gewone cellen. Nu wil ik daar een lipo in plaatsen 7.4 1800 Mah, daarvoor heb ik een jamara motor liggen die met schroef ong 8000 toeren draait ( op papier 11000 rpm). Zou dit lukken en welke schroef plaats ik best. In die opstelling weegt hij 746 gram. Op papier gaven ze vroeger aan 650 gram, maar met gewone cellen weet ik niet hoe ze dat klaarspeelden om dat te bekomen.
Ik kan ook een 3 cellen lipo plaatsen ( + 80 gram ) hij zal een stuk hoger draaien maar kan die motor daartegen??

Groeten Taffino

welke jamara motor is het precies, type nummer en zo, eventueel een foto plaatsen waarop we het etiket kunnen lezen..

Helaas helaas Theo, ik heb daar geen enkel nummer meer van, die ligt al een jaar op zolder maar is nieuw.Hij ziet er zeer robuust uit veel robuster dan bv een speed 400 of 600. De body is 47 mm lang , van top as tot end as 63 mm, dik 27 mm, shaft 2.7 mm.
Hij is donkerbruin van kleur en wat ik mij nog herinner is dat hij normaal 11.000 rpm had. Met die 9x6 van apc en die lipo haal ik niet genoeg volgens mij. foto volgt.Msss is er iemand die hem herkend.
Groeten Johan.

dit is de motor

GetAttachment%7E0.jpg

lijkt een 480 te zijn, maar welke? je zal elke setup goed moeten opmeten en kijken dat je onder de 15 ampere verbruik blijft, dan zit je goed. Mocht het een 400 zijn dan zorgen dat je onder de 12 ampere blijft.

hallo, theo. maar kan hij op dit motortje gewoon een prop monteren zonder vertraging? en met welke beginnen we het best te meten(qua amperes) op 2cellen lipo dus

groeten

Back