Montage s9650 op T-rex SE

Ik heb een S9650 besteld voor mijn trex en vroeg me af hoe je die het beste monteerd. Ik lees hier en daar over speciale houders maar kan hij niet gewoon in de standaard trex SE servo mount?

Groeten,

Kris

Hij kan inderdaad op de gewone SE mount. Maar ik heb al verschillende malen gelezen dat de behuizing van de servo was gebroken na een crash, dit omdat je hem niet lekker stevig kan monteren.

Ik had voor een paar dollar de Microheli mount, deze is fantastisch....

P1010024S.jpg

Ja het scheelt best behoorlijk ;)

Het is alleen bijna onmogelijk een goede macro foto te maken terwijl ik ook die mount ernaast moet houden, dit was de beste foto.

P1010037S.jpg

Ik heb ondertussen ook even wat gezocht op helifreak en je kan hem schijnbaar ook op de zijkant monteren zoals hier

Jawel hoor KriZ, het kan ook wel. Als ik zou moeten wachten op een nieuwe mount dan zou ik ook vast en zeker de gewone SE mount gebruiken. Alleen heb ik de servo en Microhelimount gekocht als combo, waardoor de mount mij maar 5 dollar koste en het is absoluut de mooiste oplossing.

Die microheli mount ziet er inderdaad erg goed uit. Ik ga het eerst even zo proberen als ik de servo binnenkrijg, als dat niet bevalt ga ik zeker zo'n microheli mount bestellen. Bedankt voor de reacties.

Weet iemand ook een elegante oplossing voor de s9650 met de standaard se mongate beugels ? ik zit al een geruimte te zoeken en te passen maar ik kom er even niet uit.

er is eigenlijk keuze voor 2 mogelijkheden ;

1) bij deze montage kans dat de padels de servo kunnen raken, servo zit parallell aan de beugels en zit lekker vast hierdoor
2) bij deze montage loopt de stuurstang verre van paralell aan de boom maar de servo zit onder de boom dus is beschermd.

Nog een nadeel van montage 2 servo is gemonteerd haaks op de beugels en heeft weinig steun, bij montage 1 kun je de servo parallell aan de beugels schroeven (aan de zijkant) zodat hij hier nog wat houdvast heeft.

heeft iemand een goed idee en of foto hoe het een en ander netjes opgelost kan worden.

Zo ongeveer had ik hem ook gemonteerd (montage optie 1) , echter iemand bracht me op het idee dat hij wel erg kwetsbaar was zo boven de boom. De kans zou aanwezig zijn dat de paddels de servo eraf hakken
(net zoals de gyro on top = bad topic van finless ;-)

Ik ga hem ook maar weer vast zetten op de oude manier zoals ook al te zien op de foto dus "finless" zijn manier laten we maar zeggen. Ben enorm aan het puzelen geweest maar helaas geen andere oplossing gevonden , en waarom nieuw het wiel uitvinden toch ?

Back