Hier zal ik een klein montageverslag doen van de Sebart Sukhoi 50 die ik bouw voor een kennis en wat vergelijkingen doen met de EF 58" Extra, die in dezelfde categorie valt. Deze vergelijkingen zullen enkel op feiten berusten. Deze kist is met de combo (Hacker Motor en regelaar) verkrijgbaar en zal met 5245Mg's uitgerust worden.
De box; Alles zit goed verpakt, en komt aan zonder enige beschadiging, de kwaliteit is te vergelijken met de EF Extra, ook de hardware zoals ball links etc is dezelfde.
Wel heeft deze kist geen vleugelzakken, carbon landingsgestel, en geen cockpit (piloot, dashbord vloer), wel net als de extra een carbon vleugelbuis.
Het kleurenschema is al oud, maar blijft prachtig. De kist is in oracover bespannen maar kan wel een strijkijzertje gebruiken na zijn lange reis.
5245Mg servo met metalen servoarm (standaard).
De motor een Hacker A 50 S16 met X70 SB Pro regelaar
Het viel onmiddellijk op dat deze motor heel wat groter was dan de Torque motor op de Extra en die heeft al heel wat power overkill. Even een foto ter vergelijking.
Ook te zien is dat de torque motor standaard met goudstekkers komt op de motor en regelaar, de hacker motor en regelaar komen zonder stekkers.
Kleine vergelijking met de EF 58" Extra;
De romp van de extra is heel wat breeder. De canopy van de sukhoi staat enkel vast met magneten, de extra ook nog met een extra slotje
Binnenin ziet de romp er heel netjes uit. Voor de wingtube is er genoeg plaats voorzien voor de batterij en deze is ook heel makkelijk bereikbaar.
Achter de vleugelbuis kan je dan makkelijk de ontvanger kwijt. De vleugelschroeven moet je verticaal aanschroeven, een heel goed idee!
De vleugels van de Sukhoi zijn iets dikker en hebben ook een groter vleugeloppervlak:
Het bevestigen van de afrondingen aan de vleugels is het eerste wat eraan moet gebeuren voor het inlijmen van de rolroeren, het is een heel kort werkje, de grootste reden waarom ze dit nog niet doen in de fabriek is volgens mij domweg om de doos zo klein mogelijk te houden.
Even lijmen, en met het strijkijzer de folie op zijn plaats en klaar is kees.
De vleugels gaan gedeeltelijk in de romp, wat wel mooi is. Aan 1 kant is de passing echter toch niet 100% de afronding staat recht op de vleugel gelijmd maar gaat blijkbaar toch iets teveel naar beneden. Maar dit is slechts een detail.
Volgende keer ga ik verder met het lijmen van de rolroeren en monteren van de rolroer-servo's. Ik wacht nog even op de post met roze zap
De box; Alles zit goed verpakt, en komt aan zonder enige beschadiging, de kwaliteit is te vergelijken met de EF Extra, ook de hardware zoals ball links etc is dezelfde.
Wel heeft deze kist geen vleugelzakken, carbon landingsgestel, en geen cockpit (piloot, dashbord vloer), wel net als de extra een carbon vleugelbuis.
Het kleurenschema is al oud, maar blijft prachtig. De kist is in oracover bespannen maar kan wel een strijkijzertje gebruiken na zijn lange reis.
5245Mg servo met metalen servoarm (standaard).
De motor een Hacker A 50 S16 met X70 SB Pro regelaar
Het viel onmiddellijk op dat deze motor heel wat groter was dan de Torque motor op de Extra en die heeft al heel wat power overkill. Even een foto ter vergelijking.
Ook te zien is dat de torque motor standaard met goudstekkers komt op de motor en regelaar, de hacker motor en regelaar komen zonder stekkers.
Kleine vergelijking met de EF 58" Extra;
De romp van de extra is heel wat breeder. De canopy van de sukhoi staat enkel vast met magneten, de extra ook nog met een extra slotje
Binnenin ziet de romp er heel netjes uit. Voor de wingtube is er genoeg plaats voorzien voor de batterij en deze is ook heel makkelijk bereikbaar.
Achter de vleugelbuis kan je dan makkelijk de ontvanger kwijt. De vleugelschroeven moet je verticaal aanschroeven, een heel goed idee!
De vleugels van de Sukhoi zijn iets dikker en hebben ook een groter vleugeloppervlak:
Het bevestigen van de afrondingen aan de vleugels is het eerste wat eraan moet gebeuren voor het inlijmen van de rolroeren, het is een heel kort werkje, de grootste reden waarom ze dit nog niet doen in de fabriek is volgens mij domweg om de doos zo klein mogelijk te houden.
Even lijmen, en met het strijkijzer de folie op zijn plaats en klaar is kees.
De vleugels gaan gedeeltelijk in de romp, wat wel mooi is. Aan 1 kant is de passing echter toch niet 100% de afronding staat recht op de vleugel gelijmd maar gaat blijkbaar toch iets teveel naar beneden. Maar dit is slechts een detail.
Volgende keer ga ik verder met het lijmen van de rolroeren en monteren van de rolroer-servo's. Ik wacht nog even op de post met roze zap

Laatst bewerkt: