Montage verslag Strearman PT-17

Nu sinterklaas nog steeds in het land is van wegen de storm, en dat hij van deze weersomstandigheden zijn schip wat lichter wil maken, is er voor mij nog wat van de kar, uuuuu.... boot gevallen.

De strearman van E-flite. :D

Mvg Pascal

Hier de eerste foto's.

De doos.

Alles uit gestalt.
Het is wel een klein ding, maar het moet dan ook mee op vakantie en moet het ook nog makkelijk te mon- en demonteren zijn.
Overigens ziet het er zeer netjes en solide uit, dit is ook wel terug te vinden in het gewicht, wat rond de 1700gram zit.
Niet erg licht voor een kistje van dit formaat

Uploaded with ImageShack.us
C

Word vervolgd.

Mvg Pascal.

De eerste handelingen zijn gestart.
Een erg duidelijke handleiding, wel zijn het allemaal Engelse maten, afmetingen, bouten, moeren, dus ook het gereedschap.:(
Hier een paar plaatjes, de foto's spreken voor zich.

</noscript>

Veel ruimte in het rompje.

Het zwaar uitgevoerde landingtoestel.

Mvg Pascal.

Zo op 't oog een heel net bouwpakket van een mooie dubbeldekker. geef de afmetingen eens op zodat we er meer zicht op krijgen.

Cajo, hier een paar specificaties.

Lengte romp; 850mm.
Spanwijdte; 113mm.
Gewicht; 1500 - 1700 gram.
Motor; extreme flite torque 2814/820.
Regelaar; Eflite 40amp.
Accu; 4S 2700mah tunder power.
2x servo's; Hitec HS 2225BB.
2x servo's; Hitec HS 65HB,
Prop hout; XOAR 12x6.

Mvg Pascal

Laatst bewerkt:
Het boven, midden vleugelstuk is bevestigd, ook zijn de gaten geboord in de vleugelsteunen voor de spandraden.
De spandraden en nog meerdere details zijn details die ik zelf toevoeg, het kiste leent zich er voor om wat fijner af gewerkt te worden.
Ook de dummy stermotor gaar onder het mes.

Een mooie oplossing, de motor bevestigingsbouten zijn variabel.

De motor en regelaar geplaatst.

Mvg Pascal.

Laatst bewerkt:
De standaard me geleverde motordummy.

Een paar onderdelen gemaakt om de stermotor wat realistischer te maken, bougies kabels en een uitlaat.

De cilinderkoppen van een kleurtje voorzien en de uitlaat gemonteerd.

De bougieskabels gemonteerd, nu het zaakje laten drogen, morgen nog enkele onderdelen monteren.

Mvg Pascal.

En weer een stukje verder.
De motor voorzien van wat slangen en hier en daar nog wat bij gekleurd.

Mvg Pascal

Volg dit verslagje met belangstelling.

Mijn echtgenote wil dat ik ook aan de bouw van een tweedekker begin na de Messerschmitt, lijkt mij een aardig toestel waar al veel positiefs over te lezen is.
Kan voor mij als zomer projekt, moet niet specifiek weerom een zelfbouw zijn, t'is maar om het vrouwtje tevreden te houden.
Nog veel bouwgenoegens en een goede maiden toegewenst.

Johan.

De vleugel steunen voorzien van bevestigingpunten voor de spandraden, kost wel een paar pennen.
Omdat het buiten koud en guur is, heb ik Ko piloot voorzien van aan lekkere warme sjaal.
Ko heeft daar voor wel op de operatietafel gelegen, voor en achter zijn naast zijn nek inkepingen gemaakt zodat de sjaal niet over de vliegeniers muts loopt, maar er achterlangs.

Straks eens kijken of hij in het toestel wil.

Mvg Pascal.

Hoi Stevo.

Dank u voor het compliment.
Ik heb deze gekocht bij jou buurman, Aerobertics.be.
Het kistje kost 189.00 euro
Totaal heeft het een 500 euro gekost, exclusief ontvanger.
Het kan een stuk goedkoper, maar ik heb bewust gekozen voor merk spullen en een wat zwaardere motor.

Nu ik toch hier aan het posten ben, nog even Ko op de foto, hij kon niet meer wachten, dus ik dacht, vooruit dan maar.

Tevens heb ik Ko behoorlijk in zijn stoel verankerd.
Dit is echt nodig. de magneten waar de kap met vast zit zijn zo waar dat je hem met geen mogelijkheid los krijg.
ook na dat er plakband over de magneten is geplakt, krijg je hem met goed fatsoen niet los.
Nu Ko er in zit, heb je wat meer houvast, en kan je door aan ko zijn kop te trekken de kap eenvoudiger verwijderen.
Ik ben wel bang dat ik vandaag of morgen met Ko zijn kop in mijn handen sta.

Mvg Pascal.

Laatst bewerkt:
En weer een stapje vooruit.
De vleugels gemonteerd.
wat nog rest zijn de spandraaden, rolroer servo's, motorkap vastzetten, accu slee, ontvanger en nog een paar detais toevoegen.

Mvg Pascal.

Een goed werkend monteer, demonteer systeem van de vleugels, maar met het aanbrengen van de spandraden word het teniet gedaan.
Maar goed, het oog wil ook wat.
Nu heb ik een vraag aan jullie, wat moet ik doen met de spandraden?
Nu is het wit nylon, moet ik het zo laten of kan ik het beter zilver of zwart verven?
Ik zelf vind het nu vrij opzichtig.
Graag jullie mening.

Mvg Pascal.

Laatst bewerkt:
Hoi Pascal.

Het gaat een pieterig werkje worden om de draden te schilderen.
Zwart gaat een beetje te zwart zijn, heel donker grijs tegen het zwart af zou beter zijn, of anders toch gewoon zilver houden.

PS.
Blijf meekijken en reageren de komende maand.;)

Johan.

Hoi johan.

Het verven van de draden valt wel mee, een drupje en het vloeid netjes uit.
Zoals je zegt, grijs is misschien beter, ik ga een proefstukje maken.
Leuk dat je het blijft volgen.

Mvg Pascal.

De regelaar is geplaatst.
Voor in de motorkap heb ik 100 gram lood in gelijmd ten behoeven van het zwaartepunt, het totaal gewicht zit iets boven de 1700 gram.
Hij zit dus iets over de max.
Hier nog een paar foto's.

Het lood is vervolgens volledig ingedekt met poyester.

Mvg Pascal.

Back