Ik moet de reling aan de kuip van de brug gaan maken maar hoe? Iemand een tip, ik ben met de restauratie bezig van de happy hunter en de reling zat er zo 'bij'. Foto ter verduidelijking bijgevoegd
Niet plaatsen. Vééél te dik. Als je daar een stang wil plaatsen zou hij de helft van de huidige dikte mogen hebben. En dan niet met afgeknipte railingscepters plaatsen, maar deze zelf solderen. Een voorbeeld: Kijk maar eens hoe flinterdun die stang is bij deze Hunter: Ik denk max 1mm in doorsnee. En voor de scepters kun je dan een gaatje in de verschansing boren en ze daarin laten zakken en met CA lijm vastzetten. Desnoods de verschansing aan de binnenzijde een beetje dikker maken, zodat je meer 'vlees' hebt.
Hoi Roel, Dank voor je advies. Idd dik vergeleken bij wat jij hebt op de foto. Is dat de originele reling of heb je die zelf aangebracht?
Dit is geen Smit Hunter van mij, maar van een maatje van me. Ik heb haar ooit gebouwd als Happy Hunter, een jaar of 15 geleden. Na een paar jaar overigens verkocht. De oude foto's nog eens voor je opgezocht: Hele dunne railing. Dus ja, dat is origineel. Zie hier mijn gele gevaar. Als je de foto's vergroot kun je de railing nét zien zitten. Volle kracht.
Ik zie het idd. Lijkt wel of die van mij van een ander merk is dan.. ik ga ns shoppen voor dunnere en monteer die dan dmv gaatjes met ca. Thanks voor de tip!
Wat voor schaal is het? Want railingen zijn in het echie over het algemeen opgebouwd uit een toprail van 50~60 mm diameter, en twee of drie onderrails van ongeveer 20 mm rond. Dus een toprail van 1 mm, dan zit je in de buurt van schal 1:50, dan zouden deuropeningen ongeveer 4 cm hoog en 1,5 cm breed moeten zijn, traptreden 4~5 mm, etc etc De rail op de foto in post#1 komt mij niet heel overdreven dik over, als ik ze vergelijk met de afmetingen van de ramen er achter, of de deur op de foto van post 5, om eerlijk te zijn... Daarom zou het nog best kunnen dat die Happy Hunter maar een heel dun toprailtje op zijn brugkuip had, hoor...
Hahahaha ach ja, ik ga eerst eat meer materiaal aanbrengen op de brug en zoek er wat reling bij. Van daar kijk ik even wat er nig meer nodig is. Op zich is het goed zo minus wat 'onstrakheden' links en rechts.