Montageverslag SebArt Angel S50

Discussie in 'F3A' gestart door nando, 3 apr 2009.

  1. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Hangt natuurlijk ook van de verdere setup af, er zal zeer zeker een 6s setup te bedenken zijn met genoeg power. Maar of je die moet willen is een 2e.

    Hezik vliegt mode 2
     
  2. hezik

    hezik Guest

    En ja, dan mag je proberen :)
     
  3. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Ik lees net wat van mezelf terug, de laatste meting die ik heb gedaan met de setup in de funtana was met een 15X10 APC-E niet een 16X8 zoals ik dacht. Dit is gunstig.
    Dus de eerstvolgende vlucht gaat met een 15X10 menz. Mss vanavond als het weer een beetje redelijk is.

    Snelheid mis ik alleen in loop figuren, verticaal omhoog is snel zat (op 75-90% gas oid), maar als je een kwart van je loop gedaan hebt en je komt dan wind tegen dan is een hele boel vermogen nodig om niet te vertragen, en als je dan na 3/8 je rol inzet word de weerstand alleen groter.
    Gister voor het eerst met een goede wind gevlogen, was te merken. Maar mijn 1na laatste vlucht was m'n beste tot nu toe, of tenminste, ik was het meest tevreden ermee. Begin het steeds beter in te schatten.

    Ik vlieg nu trouwens 2keer het programma, zonder landing tussendoor, gaat goed op 1 accu.
     
  4. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Ik vloog afgelopen weekend (Someren) met windstil weer slechts 1500 mah uit de accu van de Evolution met een B programma, ik stond er van te kijken:p:D
     
  5. hezik

    hezik Guest

    Kleinere accu's nemen; scheelt weer gewicht. Je krijgt geen punten voor het aantal overtollig meegenomen mAh's.. :)
     
  6. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Het is voor mij wel weer opnieuw bewijs dat het steeds kleiner kan idd.
     
  7. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Ik denk alleen dat je in NL met lichtere accu's in het nadeel bent, aangezien je kist dan lichter wordt, en het helaas ALTIJD waait op wedstrijden......:)
     
  8. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Ik ga ook niks aanpassen hoor, enkel nog een bec inbouwen als die binnenkomt.
     
  9. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    JEEJ, mijn weegschaal komt net binnen.
    0-3Kg, per 1g nauwkeurig en 18$ inc verzendkosten.

    Zal zo wat gewichten plaatsen.
     
  10. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Waar gekocht?
     
  11. hezik

    hezik Guest

    Dus 2 accu's mee, een lichte en een zware. Windstil? Pak het voordeel van de lichte. Normale wedstrijdcondities voor NL? Pak de zware :)
     
  12. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Mwah, heb 2 "zware" accu's (zowel qua capaciteit als qua absoluut gewicht) maar heb voorlopig wel weer genoeg geinvesteerd. Heb wel al gezien dat ik met lichtere 5000Mah accu's al makkelijk 200 gram kan winnen, maar ik hou het ff zo.....
     
  13. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
  14. hezik

    hezik Guest

    De vraag is hoe betrouwbaar dat soort koopjes nog zijn..
     
  15. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Romp: 1567g (gaan nog 90g vanaf met bec ipv 2s A123).
    vleugels: 459g
    prop, vleugelbuis, spinner: 112g
    3600/4000mah accu: 550g/588g

    2138g zonder accu, 2688g/2726g met. en daar kan dus nog 90g vanaf.

    Ik ben zeer tevreden.
    :p
     
  16. 3w_flyer

    3w_flyer Guest

    en aangezien de accu's voor het zwaartepunt zitten, monteer je dan het verschil aan gewicht bij op de accu om geen verschil in trimming te krijgen ?

    goede oplossing Hezik.
     
  17. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
  18. hezik

    hezik Guest

    Eh, dat is kennelijk jouw oplossing en ik vind het geen goede.

    Mijn oplossing zou zijn dat je je accu kunt verplaatsen in de accubak en streepjes zet waar een bepaalde accu moet zitten om het juiste zwaartepunt te houden.

    Ga jij daadwerkelijk, als je accu's van verschillend gewicht hebt, wat als je langer vliegt bijna niet te voorkomen is, accu's verzwaren?!? dat zou ik nooit doen.
     
  19. 3w_flyer

    3w_flyer Guest

    ook een oplossing maar dat vergt tijd, tijd die je eigelijk in training moet steken ipv dubbele afstelling.

    hou het simpel en neem 1 type accu.
     
  20. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Oow, sh, verkeerd gelezen..
    Ik doe de hezik methode...
     

Deel Deze Pagina