Ik kon mij permitteren een klein voorschot te nemen op de belastingdienst.. en het was koopavond vanavond dus na het werk doorgereden naar Hobbyin. De doos paste net in het smartje Ook gelijk een raadsel opgelost uit het andere Wind-S draadje.. daar stond een foto van de beurs en vroeg men zich af of dat de Pro was (glas, 2m) omdat dat op het kaartje stond. Welnu: Sebart noemt dit ding ook Pro Hij zal voorlopig nog niet vliegen nie, de lipo's zijn nog onderweg van Hobbycity en de Servo's van servocity. Setup: Hacker A5-16L/Spin Opto Basic 90/APC 80*12 (=SebArt setup) Futaba BLS451 op rudder Futaba S 9650 op beide elevators en ailerons Emcotec BIC regelaar Futaba 149DP ontvanger Zippy 4s1p 5000 (x2, dus 8s) Lipo Zippy 2s1p 500mAh (x2) ontvangerlipo Qua gewicht hoop ik rond de genoemde 4200, mss 4300 gram uit te komen. De lipo's zijn natuurlijk een zware keuze, opzettelijk gedaan zodat er langer mee gevlogen kan worden en de lipo's niet te leeggevlogen worden, dus langer meegaan. De BIC had ik nog liggen en weegt in z'n door mij verbouwde vorm niet gruwelijk veel, de BIC plus de twee ontvangerlipo's wegen nog iets minder dan een 4 cellen NiMh, dus ook geen ramp. Ik ga 'm niet ingieten met beton, maar ook niet enorm op het gewicht letten, gewoon 'as is' afbouwen. Onder de 5kg blijft ie sowieso wel.
sjieke servo's komen erin (vooral de BLS). Trouwens, pas je handtekening eens aan, hoe kan je nou modereren als ex-moderator:lol:
De BLS had ik nog van m'n Alliance, daar zaten er twee in.. anders was die er ook niet ingekomen, beetje overkill natuurlijk.. en idd, lees die sig nog eens wat beter
Heeee Henri, Tis zover zie ik...mooi man. Succes met de bouw, dit draadje gaan we zeker volgen. Komt de Hacker en Spin Opto ook uit Waalwijk?
Yep, is 'gewoon' de SebArt combodeal.. is best gunstig geprijst. Afzonderlijk is alles wel goedkoper te krijgen, maar in z'n geheel wordt het al lastiger.
Nou ik heb 'm net even een beetje in elkaar gezet, zoals dat met een ARF zo makkelijk gaat, en niet echt hoor.. optisch is het geen kleintje ofzo. Hoe dat vliegend zit.. daar kom ik vanzelf achter
De gewichtsberekening: Code: Gewogen stabilobuis 6.44 stabilo rechts 59.32 stabilo links 64.79 rudder 37.62 gear fairings 24.15 gear 138.31 opto basic 90 111.38 propmeenemer 39.87 kleindelen 115.00 spinner 56.75 motor 501.00 canopy 145.00 romp 760.00 wielen 32.00 prop 63.64 vleugel links 247.00 vleugel rechts 250.00 vleugelbuis 65.52 BIC 66.38 BLS 451 59.83 Futaba 149DP 46.00 totaal: 2845.15 Opgave(n) fabrikant: Zippy 4s 5000mAh*2 1012.00 zippy 2s 500mAh*2 68.00 Futaba S9650 x 4 104.00 snoeren 20.00 onvoorzien 50.00 totaal opgaves: 1254.00 Totaal vliegklaar: 4099.15 Dus 4.1~4.2 moet haalbaar zijn.
ook ik maak wel eens een leesfout succes met in elkaar zetten (want ARF is niet bouwen volgens sommigen)
Tsja, pragmatisch heet dat Dat had inderdaad best gekund, als ik alles al in huis gehad had. Qua bouwwerk heb je dit toestel inderdaad in een uurtje of 4 wel in elkaar zitten. Ik heb er nu denk ik 2 uurtjes aan geklust en alle stuurvlakken zitten verlijmd, de wielen zitten er onder. Enige wat nu nog hoeft te gebeuren, is het inbouwen van de electronica en dan is ie al weer klaar. Tot nu toe ben ik erg te spreken over SebArt, het zit allemaal erg netjes in elkaar. Ik heb 'm helemaal nagestreken maar dat was eigenlijk niet nodig. Enige foutje wat ik tot nu toe gevonden heb, was 1 scharniersnede bij een aileron die heel ietsjes te laag zat, die heb ik opnieuw gesneden.
Ah valt wel mee, jij bent er niet, scheelt de helft van de fouten al om te tellen (hee, daar vroeg je om, en was eveneens gewoon geintje )