montana en meribel vraag

janyol

In Memoriam
Wie hebben ervaring met het vliegen van de montana en meribel van BMI.
Zyn dit prettig vliegende kistjes?
Iemand tips?

jan

De Montana is een veelverkochte goed vliegende electrozwever waar je zeker geen spijt van krijgt. Ik heb er jaren mee gevlogen, totdat ik tijdens een stormvlucht bij het landen finaal in een boom werd geblazen. :lol:
De montana is onder een aantal namen verkocht, zo had je ook de Easy Pigeon 1800. Dit was excact dezelfde kist !

Mocht je na wat thermiekvluchten eens een paar stevige loops willen trekken dan kan dit ook allemaal met dit kistje echter.....verstevig wel het middelste vleugelgedeelte met wat extra triplex latjes...Ook dit heb ik aan den lijve moeten ondervinden 8O

Je zal trouwens versteld staan van het "rugvluchtgedrag" van de Montana 1800. Ondanks z'n grote V-stelling valt er op z'n kop nog prima mee te vliegen, en stijgen (*met de motor aan*) op z'n kop gaat ook prima..."klein beetje down drukken"...

Wat betreft de Meribel....daar is op dit forum al aardig wat over geschreven ( even de zoekfunctie gebruiken )

gr Gert

Vliegen goed. Kwaliteit van de opbouw zou mooier kunnen (nogal plasticachtig), maar het functioneert.

Meribel is met de grote spanwijdte wat minder wendbaar en daardoor lastigere te vliegen.

Back