monteren spinner

Hoi, ik heb een probleempje met het monteren van een spinner. Zie de foto. Als ik het geheel aandraai dan gaat om enig moment de motor meedraaien waardoor ik de prop niet vast genoeg kan aandraaien. Op de foto is de motorkap eraf maar met e motorkap erop kan ik er niet goed genoeg bij om de motor tegen te houden. Iemand tips?
Bedankt alvast!
grt
Mark

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ken het probleem en ben benieuwd of er betere oplossingen zijn.
Ik heb het opgelost door een grote kroonring (heet dat geloof ik) achter de prop te leggen.
Je weet wel, zo`n ring die voorkomt dat moeren lostrillen met heel veel puntjes.
Het werkt bij mij goed op die manier.

Grtz,
Jan

Een stukje schuurpapier tussen de slippende delen wil ook wel helpen. Knip 2 schijven uit het schuurpapier en klap ze met de gladde kant op elkaar. Dan heb je dubbelzijdig schuurpapier wat lekker grip heeft.

Ik heb wel gemerkt dat als je een kunststof onderplaat van de spinner hebt en die te hard aandraait dat hij gaat vervormen en de spinner niet meer zuiver loopt, met alle ellende van dien.

Hoi, ik heb een probleempje met het monteren van een spinner. Zie de foto. Als ik het geheel aandraai dan gaat om enig moment de motor meedraaien waardoor ik de prop niet vast genoeg kan aandraaien.[/IMG]
De schroefdraad in de spinner lijkt niet ver genoeg door te lopen.
Even controleren door de spinner er op te draaien zonder prop en kijken of de ruimte die over blijft voor de prop minder is dan de prop nodig heeft.
Een extra ring of het inkorten van de schroefdraad op de motor as is dan i.d.d. een oplossing.;)

Back