Monteren van tourwagen kap

Ik hou me sinds kort weer bezig met tourwagens (xray t3 2012). En ga daarmee rijden in de stock klasse van de club waarbij ik rij. Omdat ik nog redelijk nieuw ben in de stock klasse en dus nog vrijwel niks weet lees en kijk ik veel wat maar iets te maken heeft met deze auto's.
Ook de ets volg ik en op de foto's van de ets viel mij op dat rijders hun kap vrij ver naar voren monteren. Goed te zien op deze foto:

cernycf1.jpg


Wat is het nut hiervan?

mvg
Onno
 
De wielen zitten mooi in het center toch?
Of bedoel je de bodysteunen die niet op de schokdemperhouder zitten, maar op de bumper? Ik vermoed omdat je hierdoor net dat beetje ruimte uitspaart en body's kunt monteren met een lagere neus, maar ben er niet helemaal zeker van.
 
Als je goed kijkt zie je de kniprand zitten en de wielen zitten ong 5mm daar vandaan. Kap iets meer naar voren geeft iets meer druk op het achterwiel dacht ik.
 
Bodie meer naar voren geeft meer wieldruk op de voorwielen, dus meer stuur.
 
Back
Top