Mooi filmpje

Hij raakt de grond minimaal 3x tijdens één vlucht 8-O
Ik ga vast extra graszaad bestellen voor na 3D Masters want bij hem heb ik altijd het idee dat hij één heli per vlucht nodig heeft.

Ik durf te wedden dat hij hem op vrijdag of zaterdagavond prakt tijdens de avondvluchten. Hij liet zich in Engeland ook lekker opnaaien namelijk.

Ongelooflijke vliegkunsten ! wat een controle,
ik moet wel eerlijk bekennen dat ik er wel wat ziek van wordt, wat een zenuwachtig gedoe
3D vliegen daar heb ik respect voor maar mij zegt het echt niks.

1080P :-D:-D:mrgreen:

Bij die ail. 'tictocs' recht voor zn neus waar even de bladen grondhappen zit ie echt op het randje. Lijkt me geen pretje om voor hem te spotten;)

Wel erg vet om te zien :mrgreen:

Laatst bewerkt:
3d vliegen zegt heel veel mensen niets.
Bij Demo's klappen ze harder voor een high speed pass van een speedzwever dan voor een perfect uitgevoerde 3D helivlucht.
Het verschil met een piloot als Tareq is dat iedereen die het in het echt ziet gebeuren, en in de sfeer meegetrokken wordt, er zeker enthousiast van wordt.
Een super showman, ik ben een grote fan van zijn vliegstijl of die nu technisch wel of niet perfect is...

Ik heb de filmpjes van alan eens gezien,
maar zoals dit filmpje heb ik nog nooit een heli tekeer zien gaan.
Geen wonder dat et gras daar zo lekker kort is. :lol:

Mooi stukje straatwerk!

Wat een idioot!!! Shipload aan engeltjes op de schouder deze gast. Of hij is HEEEEEL dom (geluk is met de dommen), of hij is gewoon echt steengoed! Ik ben er nog niet uit. Hij doet in al zijn filmpjes altijd 300 keer het zelfde en toch blijf je op het puntje van de stoel geboeid zitten kijken. Je snapt ook niet dat iemand met zoveel knaken nog een DX7 gebruikt. Niet dat daar wat mis mee is, maar je zou toch verwachten dat hij wat anders zou gebruiken.

Ik ben benieuwd met hoeveel helis hij naar Nederland komt volgend jaar, goede show gegarandeerd. Krijg er weer helemaal zin aan :D

Groenten,
Tjerk ;)

ik heb hem ook gezien in het echt met alpine heli smackdown, tis idd idioot wat hij doet.
heb ook gehoord dat hij ongeveer om de 3 vluchten wel crashed, verbaast me niks.
zijn er maar weinig die het zo goed kunnen.

gr vincent

nou moe, ik heb net even met verbazing zitten kijken naar deze man, ongelooflijk ! Dit gaat toch een keer fout zou je zeggen.... Vandaag of morgen krijgt die z'n heli tegen z'n eigen smoel aan, dat voorspel ik je !
Ik vind het erg indrukwekkend, beangstigend en ook erg dom moet ik zeggen . Maar natuurlijk bovenal erg spektakulair !!

Bas

Ja dat klopt helemaal , hier vinden ze het al gevaarlijk als je een looping wat uitwaait richting jury. Maar op het filmpje heb ik de man met het witte T-shirt wel zeker 3 keer zien wegduiken.

Wat een power zeg, en dat nog gewoon met een nitromotor!

we gaan hem zien!
Zteven!

Hij vliegt op het randje van wat hijzelf kan, en met wat geluk hier en daar iets eroverheen.
Maar zoveel power en snelheid halen uit je heli met nitromotor en FLYBAR is echt niet eenvoudig.
Er zijn meer piloten die dat ook behoorlijk goed kunnen met iedere heli die ze vastpakken, Riva.. Maxwell..
Dat kan alleen maar als je collective management en timing van nature enorm goed is. Daar vinden ze gelukkig niet zo snel een aparaatje voor uit :mrgreen:
Ik ben als zovele ook maar een gewone jongen van de straat ;), en vind dit echt enorm leuk om naar te kijken.

En gevaar is iets wat in mijn ogen niet bestaat in sport (want dit is sport), je hebt aanvaardbare risico's en maatregelen om het zo veilig mogelijk te maken.
Daar maak je regels voor, en dan bij voorkeur op internationaal niveau, zodat het aansluit op het moment dat je internationaal gaat deelnemen.
Ik heb in de rallysport gezeten en dat is wel een graadje gevaarlijker dan dit, maar je maakt altijd zelf de keuze om jezelf aan dat gevaar bloot te stellen.
En dan is het een aanvaardbaar risico geworden.
Aanvaard je het niet, dan moet je niet aan een bepaalde sport deelnemen.
Juryleden kunnen naar mijn idee ook veel beter beschermt worden (zodat ze die "piloten" keuze niet hoeven te maken), in de USA zie je ze vaak achter een eenvoudig maar effectief werkend schermpje zitten.

Mooi gesproken eric, totaal mee eens..

echt een fantastische vliegstijl, en gevaarlijk? denk het niet.
een simpel ritje in de auto is gevaarlijker in het verkeer van tegenwoordig.
maar dat doet iedereen zonder na te denken.

als er maar iets mis gaat met de heli ligt ie meteen in de grond,juist omdat ie zo laag vliegt.hij zal echt nooit iemand aanvliegen.

Ik geloof niet als je niet echt totaal control over je heli hebt, je zo dicht bij durft te vliegen .. maar het blijft wel een risico net als op je plaat gaan op een gladde stoep :)

Maar kortom wat een mooie hobby / sport (want ik train me sufff)

Tareq is DE freestyle showman van het moment. dat het gevaarlijk is... zeker!

in dit filmpje zie je dat hij in een fractie moet corrigeren op 1:36min. bedenk je daar maar eens in wat er fout zou kunnen gaan op zo'n moment.

maar goed dat hoort bij goeie entertainment. Alle actie sporten hebben een gevaarlijk element.. dus hier ook. zolang je er maar van bewust bent.
Zijn vliegstijl geeft inspiratie voor vele freestylers (ook ikke).

Laatst bewerkt door een moderator:
Back