Hij vliegt op het randje van wat hijzelf kan, en met wat geluk hier en daar iets eroverheen.
Maar zoveel power en snelheid halen uit je heli met nitromotor en FLYBAR is echt niet eenvoudig.
Er zijn meer piloten die dat ook behoorlijk goed kunnen met iedere heli die ze vastpakken, Riva.. Maxwell..
Dat kan alleen maar als je collective management en timing van nature enorm goed is. Daar vinden ze gelukkig niet zo snel een aparaatje voor uit

Ik ben als zovele ook maar een gewone jongen van de straat

, en vind dit echt enorm leuk om naar te kijken.
En gevaar is iets wat in mijn ogen niet bestaat in sport (want dit is sport), je hebt aanvaardbare risico's en maatregelen om het zo veilig mogelijk te maken.
Daar maak je regels voor, en dan bij voorkeur op internationaal niveau, zodat het aansluit op het moment dat je internationaal gaat deelnemen.
Ik heb in de rallysport gezeten en dat is wel een graadje gevaarlijker dan dit, maar je maakt altijd zelf de keuze om jezelf aan dat gevaar bloot te stellen.
En dan is het een aanvaardbaar risico geworden.
Aanvaard je het niet, dan moet je niet aan een bepaalde sport deelnemen.
Juryleden kunnen naar mijn idee ook veel beter beschermt worden (zodat ze die "piloten" keuze niet hoeven te maken), in de USA zie je ze vaak achter een eenvoudig maar effectief werkend schermpje zitten.