T
Theo Coenen
Guest
Van de week kwam een kennis van mij aandragen met enkele boekjes met tekeningen van wel heel oude modellen.
Het eerste boekje is een bouwtekening van het prestatie zweefvliegtuig model Berbel van ontwerper H.Glazer. Dit boekje inclusief de tekening is in tip top conditie.
De buitenzijde van het boekje.
De binnenzijde van de kaft, let op de verschijningsdatum 1939
Detail van de tekening
Let op de unieke sluiting van het bagage compartiment.
en dan als toetje deze nog,
uit de serie:
In vrije uren modelvliegtuigen bouwen het nummer 4 & 5.
Volledige handleiding voor het maken en laten vliegen van rompmodellen door V.E.R. Alberts. met 63 afbeeldingen en 3 tekeningen.
Dit boekje met tekeningen stamt uit 1935 en is helaas licht beschadigd.
En nee, je hoeft niet te vragen om ze te lenen of dat je ze kan kopen. Dit materiaal doe ik niet weg en zal mooi staan in mijn verzameling van oud en antiek modelbouw materiaal.
Als ik er ooit aan toe kom wil ik wel eens een of meerdere van die tekeningen omzetten naar modern materiaal en dan zo bouwen. Het lijkt me dat deze makkelijk rc bestruurd zijn te maken. Maar als origineel vrijevlucht model zullen ze het ook niet slecht doen.
Het eerste boekje is een bouwtekening van het prestatie zweefvliegtuig model Berbel van ontwerper H.Glazer. Dit boekje inclusief de tekening is in tip top conditie.

De buitenzijde van het boekje.

De binnenzijde van de kaft, let op de verschijningsdatum 1939

Detail van de tekening

Let op de unieke sluiting van het bagage compartiment.
en dan als toetje deze nog,
uit de serie:
In vrije uren modelvliegtuigen bouwen het nummer 4 & 5.
Volledige handleiding voor het maken en laten vliegen van rompmodellen door V.E.R. Alberts. met 63 afbeeldingen en 3 tekeningen.
Dit boekje met tekeningen stamt uit 1935 en is helaas licht beschadigd.

En nee, je hoeft niet te vragen om ze te lenen of dat je ze kan kopen. Dit materiaal doe ik niet weg en zal mooi staan in mijn verzameling van oud en antiek modelbouw materiaal.
Als ik er ooit aan toe kom wil ik wel eens een of meerdere van die tekeningen omzetten naar modern materiaal en dan zo bouwen. Het lijkt me dat deze makkelijk rc bestruurd zijn te maken. Maar als origineel vrijevlucht model zullen ze het ook niet slecht doen.