mooie fail met dieplader

was op de zwaar transport dag in utrecht
zeker geluk dat ie zo hard ging. zo te zien is er aardig wat gesloopt, ook voor die leidingen is het niet zo best denk

effe blonde vraag maar ... hoe kan zoiets eigelijk ? die 'pin' (of hoe heet dat) vergeten op die schotel of ...
gaat dat dan niet automatisch ?
 
was op de zwaar transport dag in utrecht
zeker geluk dat ie zo hard ging. zo te zien is er aardig wat gesloopt, ook voor die leidingen is het niet zo best denk

effe blonde vraag maar ... hoe kan zoiets eigelijk ? die 'pin' (of hoe heet dat) vergeten op die schotel of ...
gaat dat dan niet automatisch ?


Hallo Neonic,

Tja, hoe kan dit ??

Of de chauffeur heeft niet goed aangekoppeld en ook niet gecontroleerd of de kingpin goed vergrendeld was !

Of heeft hij een hydro-statisch automatisch afkoppelsysteem gehad, waarin een storing is opgetreden, waardoor de kingpin werd ontgrendeld, maar dan hebben de sensoren in de koppelschotel ook niet goed gewerkt, want als er problemen zijn met de koppelschotel krijg je een optische waarschuwing !!
Maar of je dan nog op tijd kan stoppen, dat betwijfel ik !!!

Als zoiets gebruikt bij een snelhied van 80 km , dan vreet de dieplader zich behoorlijk in het wegdek hoor, voordat de noodrem in werkt gaat !!
Nu valt de schade nogal mee denk ik !!

Maar dit is wel echt balen hoor, als je zoiets overkomt !!
 
hallo
bedankt voor t filmpie,
had de filmer soms dit zo gepland???!!!hahaha
hoezo getuigen,
effe apeldoorn bellen/mailen en dit filmpie sturen hihi,
hoorde trouwens dat in amsterdam een shovel bij het op een dieplader rijden er af gevallen is en op rondvaartboot in gracht is gevallen,
heb zelf geen beelden van gezien,geen gewonden gelukkig,
maar op youtube zal wel ergens wat te vinden zijn of hart van nederland,
youtube staat vol met bloopers/crashes dat je denkt van oeps,
groeten markioo
 
hey
Ik heb zelf ook eens een graafmachine verloren onderweg .( cat 317 ):(
we waren onderweg met de grootste kraan op de kleinste dieplader welliswaar zonder dat de kraan was vastgemaakt . (hadden toen nog niks)
in een flauwe bocht is het gebeurd , de rupsen vol met modder en het was hard aan het regenen .
de machiene stond half op de andere rijstrook en half op de dieplader .
met een beetje geknoei lossen en terug opladen .
wat was dat schrikken man .

een week of twee later kregen we allemaal een set kettingen en spanners:mrgreen::mrgreen:
 
Dat zijn nou de leuke dingen in het leven. Beetje sensatie op het forum.
 
Back
Top