Tja de titel suggereerd wel een mooie plek maar helaas niet in Nederland, hier moet je zo'n 1000 km voor rijden.
Het is in Oostenrijk op de Stumerberg bij Stum in het Zilletal daar is een Alpengasthof Tannen Alm die zich heeft toegelegd op gasten met voornamelijk zweefvliegtuigen.
Daar is een prachtige helling met gunstige zweefvoorwaarden is mij verteld door ja ja een Nederlander (bofkont) die daar in hotel was.
Een mooie locatie met alle voor het zweven benodigde voorzieningen.
Voor de liefhebbers die daar op vakantie in de buurt zijn een mooie locatie om te genieten van de diverse zwevers die daar de diepte in gegooid worden.
Ik heb er een paar foto's van gemaakt en die wil ik jullie niet onthouden.
Helaas de namen van de toestellen ken ik nog niet want ik ben pas net bezig met het inlezen van de diverse zweefdraadjes.
Misschien volgend jaar een optie als mijn ASW 24 klaar is om daar te gaan gastvliegen wie weet!
De hangplek voor de zwevers met hun toestellen.
De helling
1 van de opslagruimtes
We hadden geluk er waren voldoende liefhebbers vandaag.
Een gooi de diepte in en dan vol gas omhoog.
Maar hopen dat alles heel blijft daarboven.
Een mooi exemplaar
zeker tegen deze achtergrond
sneeuw op ca 1800m begin sept!
En dan tegen de helling op binnenkomen
Er moeten natuurlijk geen auto's aankomen
Al met al een leuk plekje om er eens voor te gaan zitten.
De stoelen staan onder de trap dus die mag je gebruiken.
Groeten vanuit een vandaag zonnig Oostenrijk.
Ton
Het is in Oostenrijk op de Stumerberg bij Stum in het Zilletal daar is een Alpengasthof Tannen Alm die zich heeft toegelegd op gasten met voornamelijk zweefvliegtuigen.
Daar is een prachtige helling met gunstige zweefvoorwaarden is mij verteld door ja ja een Nederlander (bofkont) die daar in hotel was.
Een mooie locatie met alle voor het zweven benodigde voorzieningen.
Voor de liefhebbers die daar op vakantie in de buurt zijn een mooie locatie om te genieten van de diverse zwevers die daar de diepte in gegooid worden.
Ik heb er een paar foto's van gemaakt en die wil ik jullie niet onthouden.
Helaas de namen van de toestellen ken ik nog niet want ik ben pas net bezig met het inlezen van de diverse zweefdraadjes.
Misschien volgend jaar een optie als mijn ASW 24 klaar is om daar te gaan gastvliegen wie weet!
De hangplek voor de zwevers met hun toestellen.

De helling

1 van de opslagruimtes

We hadden geluk er waren voldoende liefhebbers vandaag.
Een gooi de diepte in en dan vol gas omhoog.

Maar hopen dat alles heel blijft daarboven.

Een mooi exemplaar

zeker tegen deze achtergrond
sneeuw op ca 1800m begin sept!

En dan tegen de helling op binnenkomen

Er moeten natuurlijk geen auto's aankomen

Al met al een leuk plekje om er eens voor te gaan zitten.
De stoelen staan onder de trap dus die mag je gebruiken.
Groeten vanuit een vandaag zonnig Oostenrijk.
Ton