Mooie motor, maar kan dit in een offroad?

Ik heb een mooie motor gevonden op internet voor een prikkie: een 550 brushless sensored 6.5T met 100A esc. Ik zit erover te denken deze te kopen voor mijn 1:10 offroad, maar ik zie dat hij open is en dus niet water- en stofdicht. Kan dat geen kwaad? Iemand ervaring mee?

nee hoor
die 550 past perfect in u 1/10
als je deze in een 1/8 zou steken geef ik het nog geen dag voor hij sneuvelt!
maar waarom zoiets kopen via het net?voor 20€meer vind je al een gelijkaardig setje in de winkel.en dan heb je veel betere service.ook achteraf voor eventueel garantie is het makkelijker.
kopen via het net is toch altijd een beetje gokken.gelijk hoe je het bekijkt.

greetz

Volgens mij gebruiken ze de 550's alleen in 1/8 electro?

Zo goed als alle motoren kun je in een offroad doen, alleen is het beter om een wat lager kv motor te nemen... hoog kv is meer voor onroad omdat je daar weinig koppel nodig hebt en laag kv is meer voor offroad omdat je dan juist meer koppel nodig hebt.

Dat de motor open is zou opzich geen kwaad kunnen, tenslotte zijn de meeste borstel motoren ook open... maar je zou eventueel de openingen kunnen afplakken maar dan moet je wel de temperatuur goed in de gaten houden.

Ik zie dat je een ezrun 9t motor hebt, waarom wil je overstappen op een nieuwe motor? Of is het voor een andere auto.

Zo goed als alle motoren kun je in een offroad doen, alleen is het beter om een wat lager kv motor te nemen... hoog kv is meer voor onroad omdat je daar weinig koppel nodig hebt en laag kv is meer voor offroad omdat je dan juist meer koppel nodig hebt.

Dat de motor open is zou opzich geen kwaad kunnen, tenslotte zijn de meeste borstel motoren ook open... maar je zou eventueel de openingen kunnen afplakken maar dan moet je wel de temperatuur goed in de gaten houden.

Ik zie dat je een ezrun 9t motor hebt, waarom wil je overstappen op een nieuwe motor? Of is het voor een andere auto.

De ezrun die ik nu heb is bijna verrot. Daarnaast wil ik wel eens wat sneller en sensored proberen. De 9T is trouwens volledig dicht.

nee hoor
die 550 past perfect in u 1/10
als je deze in een 1/8 zou steken geef ik het nog geen dag voor hij sneuvelt!
maar waarom zoiets kopen via het net?voor 20€meer vind je al een gelijkaardig setje in de winkel.en dan heb je veel betere service.ook achteraf voor eventueel garantie is het makkelijker.
kopen via het net is toch altijd een beetje gokken.gelijk hoe je het bekijkt.

greetz

Brushless Conversion Kits

:confused: Dan begrijp ik het ff niet hoor. De E-revo etc. worden ook allemaal met 550 motoren geleverd.

Maar als je meer power wilt is er toch ook de XeRun serie?
Of gewoon de EZrun met de 5,5t :D

Laatst bewerkt:
Sensorless is over het algemeen sneller en krachtiger dan sensored, omdat sensorless eigenlijk geen beperkingen heeft, en sensored wordt beperkt door de sensor.

Dus eigenlijk moet je een soort hybride hebben die de sensor gebruiken voor lage snelheden en over gaan op sensorless boven een bepaalde snelheid. Mamba max pro heeft die mogelijkheid maar daar zit ook weer een aardig prijskaartje aan.

Ik denk zelf dat je beter paar tientjes meer uit kan geven en een traxxas vxl setje kan kopen, die is zo goed als "bulletproof" en heeft zat vermogen. Ik dacht trouwens dat hij voor 160 dollar te koop stond dus is het verschil helemaal niet zo groot.

2X550 motoren.
1tje is echt te licht.
je moet een vxl-setje er ook niet opbouwen op een 1/8.
dat is de zelfste vergelijking.
maar inderdaad het vxl is ideaal voor op een 1/10 offroad
supersnel .makkelijk in te stellen en waterproof.wat wil je nog meer ?

:help::help::help::help::help::help::help:

Sensorless is over het algemeen sneller en krachtiger dan sensored, omdat sensorless eigenlijk geen beperkingen heeft, en sensored wordt beperkt door de sensor.

Dus eigenlijk moet je een soort hybride hebben die de sensor gebruiken voor lage snelheden en over gaan op sensorless boven een bepaalde snelheid. Mamba max pro heeft die mogelijkheid maar daar zit ook weer een aardig prijskaartje aan.

Ik denk zelf dat je beter paar tientjes meer uit kan geven en een traxxas vxl setje kan kopen, die is zo goed als "bulletproof" en heeft zat vermogen. Ik dacht trouwens dat hij voor 160 dollar te koop stond dus is het verschil helemaal niet zo groot.

De VXL regelaar is crap...

ieder zijn mening he!!
maar er zullen u veel tegenspreken.
maar soit
ik laat het hierbij.

het discusieren niet waard.echt waar!

het heeft met de regelaar te maken die je gebruikt.
een 8k / 16k / of 32k
je kan mamenlijk je motor gaan tijmen voor wat jij lekker vind rijden
en stuffie prima motor alleen de gaten even dicht plaken en goede koeling er op.
gr sander.

Laatst bewerkt:
Allemaal heel leuk en aardig, andere motor of auto kopen, maar niet echt een antwoord op mijn vraag...

Maar dat had je toch al ;)
Eigenlijk wist je zelf ook wel dat als ie open is dat je regelmatig zand eruit zal moeten blazen. Water zal je niet meer dwars zitten dan bij andere motoren want de windingen van de motor zijn geïsoleerd. Waarschijnlijk kan je met wat plakband de motor stofdicht krijgen en met wat tectyl of siliconen spray kan je de watervastheid verhogen.:rolleyes:

En toch, waarom niet in Nederland gekeken naar een leuk setje :confused: PK heeft een aanbieding van €125 , die lijkt al iets meer stofdicht.

Back