mooier kan niet . . . .

jan brilman

Forum veteraan
Collegae!

Ik mag graag even een stukje zweven op het net ('surfen') :? , en daar kwam ik nu een nieuwe ster aan het firnament tegen. :D

Fasten your seat belts! 8)

http://www.scalesoaring.net/EMM/LET808/index.htm 8O

LET Model. Ooit van gehoord? Zit precies daar waar Vagenknecht ook zit.

Zucht . . . kreun . . . kwijl . . . :worship:

Je weet niet wat je ziet! (Ik niet, tenminste). :nooo:

Wie bijt het spits af?

Tenslotte: ook leuk (voor ons vlakke landje):

http://www.rc-network.de/cgi-bin/ubb/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic;f=4;t=001402;p=

En zeer betaalbaar!

jan

Heren, wat is dit nou?

Heb ik iets fout gedaan? :oops:

Ik dacht, ik plaats twee leuke links, informatief, wie weet . . :)

Respons: 0 (nul). 8O

Reacties: 0 (nul). 8O

:?

Okay, okay, ik zal hem binnenkort weghalen . . .

jan

Opzich ben ik wel heel erg gecharmeerd van die zwevers, maar ja... de grootte en de kosten, die houden mij tegen.

Als we het hier over een zwever van zeg 2,80 mtr zouden hebben zou ik snel inhaken, dan word 't een beetje betaalbaar voor mij.

Ben het met eerdere "sprekers"eens dat die grote kisten erg duur zijn. Mijn tip: houdt ebay.de goed in de gaten. Ik heb daar pas voor mijn pa een ASK23 van 4,5 meter op de kop getikt incl servo's voor nog geen 300 euro. Alleen de bouwdoos kost al het dubbele...

Ook mijn vario heb ik op deze manier gekocht voor een prikkie.

Pas wel op als je eenmaal begint te bieden kan het verslavend gaan werken....

In duitsland zijn veel meer "grote zwever freaks"en er is dus een flink aanbod. Als je deze URL gebruikt zit je gelijk in de zwevers:

http://modellbau.listings.ebay.de/R...gItemListQQsocolumnlayoutZ3QQsocustoverrideZ1

Enjoy!

@Jan,

Hoezo een model, volgens mij hebben ze gewoon hele grote tegels onder die kist gelegd. :lol:

Zeker kwijlen!!!

behalve dat die grote modellen mooi zijn vind ik ze ook nog eens veel makelijker vliegen. ik vlieg op het moment het meeste met mijn broertjes twee assige zwever. an alle kleinere eigen vliegtuigen blijven in de kast staan :? -> hoog tijd dat mijn ASW15 af komt.

Groeten Halmar

Leuke slogan hebben ze:
If you want to stay in the game you have to get a bigger plane.

en tussen de lijnen lezen we : meer euro's.
Ik vind het nog een dure bedoeling en je bent nog steeds afhankelijk van anderen om boven te komen.
Of een electro erin steken en dan wordt de prijs nog eens verdubbeld.
Ofwel 200 km rijden naar een geschikte helling.
Het is wel heel knap die grote zweefkisten, maar ik hou er niet zo van om een half uur te turen naar een stipje om 800 m hoogte (en in theorie is de vlieghoogte op de club beperkt tot 120m...in theorie dus).
Een voordeel van een heel grote kist op de helling is wel dat je precies het alleenrecht krijgt om te vliegen, en het kleine grut kan dan wachten, want die hebben immers maar goedkoop spul bij.

hallo,

hmm... ik vlieg al heel wat jaartjes en ik vlieg zowel met modellen van 1,50M tot 4,55 verschillend van acro tot thermiek het voordeel echter bij ons is wel dat er zeer veel gesleept wordt dus ik hoef er geen electro motor in te doen en binnen kort gaan we ook beginnen met lieren (mini moa van 4.55m en om nou te zeggen wat ik het leukst vind... alles het maakt me niet uit het ligt net aan de omstandig heden (is er een sleep kist zo niet dan pakken we de schietlijn en ook daar kunnen kisten van 4m+ aan hoor b.v. een dg-100 die we hebben) en kwa kosten... ligt er maar net aan wat jezelf wil/kan aangezien m'n 4m fox gekocht bij elkaar denk ik op rond de 1000euro komt maar daar tegenover de mini moa van m'n pa (4,55m) zelf gebouwd nog geen eens op de helft van dit bedrag komt...het is maar net wat jezelf leuk vind en idd 2e hand site's kom je soms ook zeer mooie vliegtuigen tegen voor een schappelijke prijs
mijn conclusie het is maar net wat je wilt en hoe duur je het zelf maakt

m.v.g. Dennis

Sorry als het zo negatief over komt, zo bedoelde ik het helemaal niet. Neemt niet weg dat ik de bouwdozen / kits van zwevers erg duur vind ( zowel de kleine als de grote joekels).
Tweede hands is een goedkopere oplossing vandaar dat de meeste van mijn modellen tweede hands zijn.
Ideaal zou een zweefvlucht zijn, op 100m termiek pakken, stijgen tot 250 m, terug zakken en op 100m opnieuw inpikken. Maar dan moet je al een krak zijn en geluk hebben met de weersomstandigheden. Ik hou er niet zo van om te turen op een stipje honderden meters hoog. Dat is ieder zijn keuze. Daarom vind ik de helling zo leuk.
Goed thermiekzweven is een kunst en niet gemakkelijk.
En ik heb het inderdaad al meegemaakt dat de kleintjes op de helling wat aan de kant "moesten" blijven voor de grotere kisten. Zo'n individuen zal je overal wel tegenkomen, gelukkig is dit uitzondering. Bij een mid-air vond die man het normaal dat je zijn kist vergoed, omdat die zoveel kost.

Wat ik soms wel jammer vind aan die grote kisten van 6-7 of meer meter is dat ze die spanwijdte krijgen door de vleugels te verlengen. Zo krijg je een romp die veel te klein / slank oogt. De 1/1 moderne prestatiekisten zijn nu ook wel zo, en dat spreekt me dus ook minder aan.

Maar hoedje af voor de piloten en bouwers van die kisten. Gewoonweg vakmanschap.

VOORRANG voor GROTE KISTEN , dit is onzin jongen.
Ik vlieg zeer veel op Cap Blan Nez , en heb nog nooit moeten wachten omdat er een grote zwever in de lucht zat, bijeen botsing kunt U wel denken wie de verliezer zal zijn. Wel zal ik niet vliegen als ze een grote zwever (7-8 meter vliegen op de cap.)
afb18856.jpg

afb18857.jpg

afb18858.jpg

vooe zulke zwevers loont het te moeite om eens te stoppen, en eventueel een handje toe te steken.

Back