Morgen LB dag almere, volgende week NK

Ik realiseer me ineens dat ik nog steeds geen nieuwe diesel (Oliver) peut heb.
Toch wil ik die motor wel weer eens (morgen?) laten draaien. Als er mensen zijn van wie ik wat kan overkopen, graag!
Verder hoop ik het electro-succes (7e in Verviers :rolling: ) nog even te kunnen doorzetten.
En verder veel vliegen en helpen (trimmen, coachen) voor wie dat maar wil.

Bruno

helaas, helaas,
ik zal morgen een blik naar links werpen als ik naar Maarssen ga en als het geen avond werk wordt weer een blik naar rechts op de terugweg :cry:
moet helaas werken.

Maar volgende week zijn we van de partij :D

Het was weer een top dag.
Mooi weer goede opkomst. Er waren zelfs 2 combat vliegers.
Wij hebben ook nog wat met combat's geprutst erg leuk.
Voor het eerst met Rik in een cirkel gevlogen en om beurten bij elkaar het lint er af vliegen.
Nog wat geteam racet en gestunt.
Er werd zelfs nog carrier gevlogen.
Alleen speed was dus niet aanwezig
En dat met perfect weer.
En nu uitgescheten op de bank.

Henk en Bruno bedankt. (ook van Rik)

Groet Robert-Jan

Is het iets om met zoveel mogelijk mensen lid te worden van Almere, zodat we regelmatig eens een zater- of zondag kunnen afspreken? We zouden zelfs zo nu en dan collectief een dag vrij kunnen nemen en doordeweek een hele dag gaan LB'en. Mensen van Almere, is het ook mogelijk op deze manier lid te worden, dus zonder allerlei corvee-verplichtingen en zo? Wat kost de contributie als je al elders lid (en dus van de KNVvL) bent?
Ik heb ook voor het eerst wat serieus aan combattraining gedaan met Fred en John. Dat was erg leuk, maar ja, tenzij je een combat launcher gaat bouwen zoals Marco heeft moet je eigenlijk wel met drie man zijn, zodat er telkens twee kunnen vliegen en een kan opgooien.
Voor zover het om combattraining gaat (en dan niet F2D, maar 1,5 of 2,5cc diesel) is het wel handig dat je veel minder afhankelijk bent van een beschikbare asfaltbaan of gemaaid gras en weersomstandigheden dan bij stunt en MTR, dus wie organiseert er binnenkort eens een dieselcombattrainingsdag? Daarbij moet dan wel worden kort gesloten welk materiaal aanwezig zal zijn, zodat er wel tegen elkaar gevlogen kan worden.

Almere ligt centraal, is goed bereikbaar, mooi veld, dus het is voor velen van ons een goede locatie. Ik weet alleen niet of de RB vliegers staan te juichen. Het lijkt mij echter dat het kleinere veld aan de weg voor hen nauwelijks hinder veroorzaakt. Als dit middels een lidmaatschap te regelen is doe ik mee en zouden we vaker kunnen vliegen dan de twee ALB dagen.
Ik ben in Den Helder op het vliegkamp de Kooy bezig een aantal mogelijkheden voor te bereiden, o.m. (geluid-)vergunningtechnisch.
De leiding staat positief tegenover het medegebruik. In feite wordt er nu alleen RB gevlogen. Ik ben nu nog de enige LB'er. Maar de verstandhouding is zeer goed.
Ik ga een verzoek doen bij de commandant van het vliegveld om begin volgend jaar iets te gaan organiseren met stunt, teamrace, speed e.d. op het platform. V.w.b. combat ligt het wat eenvoudiger en kan wellicht gebeuren op een (groot) veld van het vliegveld met redelijk gras. Nadeel is dat de locatie zich wat in een uithoek bevindt.
Heeft overigens iemand nog nieuws te melden van de werkgroep of commissie die zich bezighoudt met het inventariseren van potentiele vliegterreinen, waaronder defensie terreinen?

Hoi Frits, volgens mij is Den Helder via de afsluitdijk voor mij dichterbij dan de Peel!
Info over vliegterreinen kun je vernemen op de vliegersvergadering die in december of januari plaats zal vinden in het KNVvL gebouw in Den Haag. Meestal is Peter Keim daar wel namens de KNVvL aanwezig en hij gaat over de terreinen als ik het goed heb.

Zaterdag:
Zonneschijn (%) 30
Neerslagkans (%) 30
Neerslaghoeveelheid (mm) 1
Minimumtemperatuur (°C) 13
Middagtemperatuur (°C) 19
Windrichting ZW
Windsnelheid (bft) 3

Zondag:
Zonneschijn (%) 40
Neerslagkans (%) 10
Neerslaghoeveelheid (mm) 0
Minimumtemperatuur (°C) 10/12
Middagtemperatuur (°C) 20/24
Windrichting Z
Windsnelheid (bft) 3

Zeg wie heeft deze weersomstandigheden geregeld??? Die is in elk geval de held van de week :)

Owen zei:
Zaterdag:
Zonneschijn (%) 30
Neerslagkans (%) 30
Neerslaghoeveelheid (mm) 1
Minimumtemperatuur (°C) 13
Middagtemperatuur (°C) 19
Windrichting ZW
Windsnelheid (bft) 3

Zondag:
Zonneschijn (%) 40
Neerslagkans (%) 10
Neerslaghoeveelheid (mm) 0
Minimumtemperatuur (°C) 10/12
Middagtemperatuur (°C) 20/24
Windrichting Z
Windsnelheid (bft) 3

Zeg wie heeft deze weersomstandigheden geregeld??? Die is in elk geval de held van de week :)
Bram Anker.

Ik moet zaterdag verstek laten gaan :bad-words: wegens een uitgelopen keukenverbouwing (leverancier moest nog iets pas maken, we hebben een halve dag verloren :bad-words:) en de verbouwer gaat maandag weer naar huis, dus dan moet het af zijn (op de dingen na die ik zelf doe).
Zondag hoop ik twee keer heel lekker en mooi te vliegen.... En de keukenverbouwer ook...

FOX35 zei:
Is het iets om met zoveel mogelijk mensen lid te worden van Almere, zodat we regelmatig eens een zater- of zondag kunnen afspreken? We zouden zelfs zo nu en dan collectief een dag vrij kunnen nemen en doordeweek een hele dag gaan LB'en. Mensen van Almere, is het ook mogelijk op deze manier lid te worden, dus zonder allerlei corvee-verplichtingen en zo? Wat kost de contributie als je al elders lid (en dus van de KNVvL) bent?
Ik heb ook voor het eerst wat serieus aan combattraining gedaan met Fred en John. Dat was erg leuk, maar ja, tenzij je een combat launcher gaat bouwen zoals Marco heeft moet je eigenlijk wel met drie man zijn, zodat er telkens twee kunnen vliegen en een kan opgooien.
Voor zover het om combattraining gaat (en dan niet F2D, maar 1,5 of 2,5cc diesel) is het wel handig dat je veel minder afhankelijk bent van een beschikbare asfaltbaan of gemaaid gras en weersomstandigheden dan bij stunt en MTR, dus wie organiseert er binnenkort eens een dieselcombattrainingsdag? Daarbij moet dan wel worden kort gesloten welk materiaal aanwezig zal zijn, zodat er wel tegen elkaar gevlogen kan worden.

Ik zou zeggen, leef je uit.
Per onmiddelijke ingang is er een vliegverbod voor RCmodellen van kracht,
vanwege de veelvuldige radio stroingen de laatste tijd.

Uitzondering zijn dus de niet RC, nader genoemd de lijnbestuurde modellen.

Voorlopig alle ruimte en mogelijkheden hier!

Morgen dan maar weer?
Het hele terrein wordt toch nog wel iedere week gemaaid, hoop ik?

Bruno van Hoek zei:
Morgen dan maar weer?

Gerben heeft vandaag het veld keurig gemaaid,en vandaag was het prima vliegweer helaas bij de tweede vlucht een lekke tank in mijn Super Suppi :(

Bruno van Hoek zei:
Morgen dan maar weer?

Als morgen zaterdag was, dan zijn je wensen uitgekomen. Ik heb gemaaid en ik heb gevlogen samen met vijf andere LB adepten.

Zondag is dan overmorgen, dan kan ik niet, maar er is dan wel gemaaid.

Back