Moter + Carb afstellen

Beste forumleden,

Ik heb zojuist een moter .28 gekregen vanwege die gene een splinter nieuwe heeft gekocht.

Wat ik gedaan heb is alles uit elkaar gehaald, schoongemaakt en weer in elkaar gezet inc de carb.

Nu mijn vraag.. Waar moet ik als EERSTE mee gaan beginnen met afstellen? Ja, ik heb de sticky gelezen maar staat niet duidelijk waar je als eerste moet mee beginnen.

Voor de duidelijkheid heb ik de '' idle screw '' op 1 mm gezet waar rem geen invloed op heeft. Dat is iniedergeval geregeld.

Heb alleen 3 schroeven tot me beschikking:

-Idle
-Hsn
-LSN)

Nu is de vraag moet ik bij de HSN beginnen of met de LSN.

Hoor het graag.

Je moet een balans tussen de naalden zoeken dus het is niet zomaar met de 1 beginnen en met de ander eindigen.

Simpel gezegd moet je op de motor letten
- HSN is toptoeren
- LSN is acceleratie.

Je moet een punt zoeken waarbij die met de HSN op toptoeren in een mooi constante zoemtoon hangt (niet meer klimt en nier meer in elkaar zakt) en daarbij met de LSN netjes met een rookpluimpje redelijk snel optrekt.

En waarom een balans zien te vinden? De HSN regelt het hele gebied, dus toptoeren en lage toeren terwijl de LSN hoofdzakeleijk alleen de lage toeren regelt. O ja, als je aan de LSN draait verander je ook weer de stationair dus gedurende het zoeken moet je ook daaraan draaien....

Maar zoek eens naar de factory setting, dan zit je aardig in de buurt.

Je moet een balans tussen de naalden zoeken dus het is niet zomaar met de 1 beginnen en met de ander eindigen.

Simpel gezegd moet je op de motor letten
- HSN is toptoeren
- LSN is acceleratie.

Je moet een punt zoeken waarbij die met de HSN op toptoeren in een mooi constante zoemtoon hangt (niet meer klimt en nier meer in elkaar zakt) en daarbij met de LSN netjes met een rookpluimpje redelijk snel optrekt.

En waarom een balans zien te vinden? De HSN regelt het hele gebied, dus toptoeren en lage toeren terwijl de LSN hoofdzakeleijk alleen de lage toeren regelt. O ja, als je aan de LSN draait verander je ook weer de stationair dus gedurende het zoeken moet je ook daaraan draaien....

Maar zoek eens naar de factory setting, dan zit je aardig in de buurt.

Ah zoo, Wat ik juist dacht is bij de 1 beginnen zodat het iniedergeval begint te lopen en dan pas afstellen.

De probleem is eigenlijk als je alles uit elkaar hebt gehaald + de carb. en je zet er alles er weer op, hoe weet je nou precies bij welke instelling gaat hij starten?

Zojuist zit er alles op, hij start niet.. Hoe weet ik nou precies aan welke schroef ik moet draaien? om het uberhoudt rijden/draaiend te krijgen. Vanuit daar kan ik inderdaad afstellen op jou tips.

Daar ben ik is benieuwd naar.

PS: Ik wist ook niet als je aan LSN draait dat je idle screw ook meedraait/verzet:worship:

Net als je de HSN armer draait om meer toeren te laten lopen, zal een armere LSN ook meer toeren geven maar dan de stationair toeren.

Om wat voor een motor gaat het? Als je een merk/model weet kan je zoeken naar factory settings. Veelal is het met de de bovenkant van de naalden vlak aan de behuizing een beginpunt.

Net als je de HSN armer draait om meer toeren te laten lopen, zal een armere LSN ook meer toeren geven maar dan de stationair toeren.

Om wat voor een motor gaat het? Als je een merk/model weet kan je zoeken naar factory settings. Veelal is het met de de bovenkant van de naalden vlak aan de behuizing een beginpunt.

Ik heb een Alpha .28 3P motertje, Ik zal is eerst is beginnen met de HSN vervolgens met LSN en dan de Idle screw.

Sorry van het late reactie (werk).

Back