moter doet raar

• Topicstarter Topicstarter black
  • Startdatum Startdatum
B

black

Guest
hallo
heb mijn auto nu een paar dagen
dus ben beginner
hij valt stil als ik hem in begin opstart
maar het geluid is precies of hij wilt vastlopen kan dit
dis wel ne okkazie auto
model supernitro rs4 van hpi 1/8 porsche 911
als ik rij en volgas geef zie ik veel smoor dus staat rijk genoeg denk ik
wie kan mij helpen
als hij warm is blijft hij rijden tot de naft op is
dus voor de rest geen probleem alleens als hij koud staat vindt ik het geluid maar raar

ik denk gewoon dat je een te warme gloeiplug hebt en de motor te veel moeite doet om hem aan te houden.

gaat die daar van kapot ??
welke zou ik dan moeten nemen want ben totaal beginner

neej daar gaat hij opzich niet stuk van maar heel goed is het ook niet.
hij kan ook iets terijk staan dan als hij koud is verbrand hij het niet goed genoeg.
ik raad je aan om er eens mee naar de modelbouw winkel tegaan.
die stellen hem met liefde voor je of en dat kost je niets.
zlefs niet als hij 2e hands is.

Als je sowieso nog nooit de plug hebt vervangen moet je dat gewoon eens doen, die dingen raken wel eens op.

welke plug zou ik dan moeten nemen

weet dat er nummers voor zijn

maar de welke gloeiplug moet ik nemen

De pluggen van Serpent (Mcoy) zijn goede pluggen in allerlij omstandigheden. Als het om een rossi plug gaat moet je iets van een 6 nemen of als je de motor aan de rijke kant houdt zou ook een 5 het ook goed doen.

Als de plug een lange tijd niet vervangen is en je motor begint een beetje raar te lopen is het eerste wat je moet proberen een verse plug. Als het raar blijft moet je de speling op je drijfstang eens controleren en uiteraard de compressie aanvoelen als die niet te ver verzwakt is.

oke zal ik zeker eens doen

als je ermee normaal rijd hoelang gaat dan zo een motor mee?

is echt heel verschillend er zijn mensen die er nu al 5liter op hebben zitten en nog steeds doet de motor het.

ahum .... ik heb een os.15 cvrx met 15 liter op de teller :D
mazzel denk ik ... mijn oude trx .15 pro ging overigens ook 12 liter mee voordat ik em vervangen heb.

snap ik nou niet he, jullie zijn blij als ie 10 liter meegaat.
de motor in mijn heli (os32sxh) gaat al ruim 220 vluchten mee van 330 cl brandstof en loopt nog als een nieuwe.
reken maar es uit hoeveel liter dat al is :wink:

verschil is dat ik die niet uitwring tot maximale prestatie maar dat ie moi rijk en dus koel loopt.

sphereman zei:
ik raad je aan om er eens mee naar de modelbouw winkel tegaan.
die stellen hem met liefde voor je of en dat kost je niets.
zlefs niet als hij 2e hands is.

Amai, in de winkels waar ik al geweest ben ben ik zeker dat ik daar veel voor moet betalen. Wat niet meer als normaal is eigenlijk. Tenzij ik gelijk een hoop onderdelen koop, dan mag het wel gratis :lol:

Je moet gaan waar je de auto heb gekocht, als het een goede zaak is verlenen ze gewoon goede service en doen ze het gratis voor je.

Ik weet nu niet als we het hier nu over de levensduur van de motor hebben of over de plug :?:

Dat een plug 5 liter mee kan gaan is niet zo verwonderlijk bij een niet al te krappe afstelling. Dat een simpel motortje maar 12 liter mee kan gaan is wel raar, zelfs race-motoren gaan wel eens langer mee. Als je al 12 liter met een plug doet is die zeker aan vervanging toe.

In een Heli praat men over veel meer smering en een lager toerental met ook nog eens geforceerde koeling. In een auto moet de motor het hebben van de rijwind voor koeling, de motoren worden snel tot over de 30.000 rpm gejaagd(3.5cc race motoren zelfs tot ver over de 40.000rpm) en moeten het vaak met 10% smering doen.....

De levenduur van een motor is natuurlijk afhankelijk van de afstelling maar bij de snellere motoren is het verstandig om om de paar liter de drijfstang te vervangen omdat die meestal de oorzaak is van het ploffen van de motor.

De werking van de gloeiplug is een beetje diepe materie, een vriend van mij heeft ooit een eindexamenproject van gemaakt toen hij stage liep bij JHP motorparts. Maar kort samen gevat staat de plug ionen af om de ontbranding verbeteren maar die ionen aan de oppervlakte van de draad raken eens op...

Voor het afstellen van een motor kan je beter eens bij een club langs gaan. Die hebben vaak meer tijd en ervaring om je ook verdere uitleg te geven.

Back