moter draait stationair, valt stil bij gasgeven

• Topicstarter Topicstarter davidv
  • Startdatum Startdatum
D

davidv

Guest
Ik krijg de moter makkelijk op gang, maar van zodra ik gas wil geven valt die stil...
Welke reden(en) zou dit kunnen hebben?

Er zijn de laatste tijd meer post met soortgelijke problemen...

Afstelling van de motor... gebruik de zoekoptie van het forum,. is al het een en ander over geschreven.

Voordat je aan alles gaat schroeven EERST EEN NIEUWE PLUG PROBEREN !

O ja... volgens mijn woordenboek is het motor

intussen kon ik al rijden maar er sputtert veel bezine uit de motor..

Dan zal ie te rijk staan... probeer eens met de gloeiplugstarter rustig gast te geven? Blijft hij het dan langer volhouden, dan staat ie zekerweten te rijk....

ik heb ook een vraagje, mijn savage staan echt goed afgesteld (naar mijn idee) word niet te heet, hapert niet (soms dan....), maar als ik een tijdje gas heb zitten geven ofzo dan heeft ie de nijging te verzuipen lijkt het en slaat ie bijna af.
ook als ie een tijdje stationair loopt als ik net gas heb gegeven, dan loopt ie gewoon stationair maar na een tijdje zakken de toeren iets en dan moet ik een heel klein beetje gas geven anders slaat ie na een paar sec af...beetje vreemd vind ik....

Ik weet niet wat voor een motor je hebt, maar er zit ook een lage-toeren schroef.

Waar je gashevel zit, waar het stangetje van je servo aan zit, daar zit in het midden een schroefje.

Als je dus een stukje rijd en dan de auto naar je toe rijd en stationair laat lopen kan je horen hoe/ en of je hem moet afstellen.

Gaat op ten duur het toerental dalen, draai dan het schroefje 1/8e in (met de klok mee).

Gaat op ten duur het toerental stijgen, draai dan het schroefje 1/8e uit (tegen de klok in).

Dit is echt precisie werk!

oja, als ik hem start loopt ie de eerste halve minuut heel hoog stationair, gaatie dr half vandoor als ik hem niet tegenhou.
en als ik hem start dan krijg ik hem met moeite op gang omdat als ik klein beetje gas geef hij gelijk weer verzuipt en afslaat, is dit inderdaad een teken van te rijk in de lage toeren sproeier?
ik heb een Picco .26 (zoals in mijn sig. staat) maar vanaf de fabriek staat dit toch meestal wel goed?

nog iets....keb ontdekt dat ik mijn savage nogal snel op zn dak krijg, en me koelkop is dus niet meer de mooiste, hoe voorkom ik dit?

Als die koud is loopt de motor altijd anders stationair e.d.

Bij mij loopt die als die koud is ook hoger stationair dan wanneer die warm is.

Ik zou hem als die dus op bedrijfstemperatuur eens stationair laten lopen en dus gaan luisteren of het toerental stijgt of daalt.

Over je koelkop, je zal er bijvoorbeeld 4 tywraps op kunnen doen, waaronder een stukje brandstofslang zit. Hierdoor beschadig je je koelkop niet zo snel.

Voorbeeld hieronder, onder die ty-wraps kan je dan dus nog een stukje brandstofslang doen.

http://www.rcpics.net/view_single.php?medid=62785

waar zie je een stukje brandstof slang? en als het hier niet staat, hoe bedoel je dat dan??

Onder die tywraps kan je nog rondom de koelkop dus stuk brandstofslang doen.

Back