moter slaat na een minuut of 5 af

mijn inferno met picco p3 .26 slaat na een minuut of 5 rijden gewoon af.
auto start en loopt verder goed maar nooit langer dan een minuut of 5 (ongeveer 1/3 tankje)
aantal liters wat de moter heeft gelopen is niet bekend maar de compressie is (koud) gewoon goed.
de moter heeft een allu koppeling en die sloeg regelmatig vast maar dat heb ik opgelost. alleen blijft de moter nu nog niet langer draaien.
ik heb ook de moter temperatuur zo snel mogelijk na het afslaan gecontroleerd en dat zat tussen de 85 en 120 graden.

maar zoals al gezegd loopt en start de moter verder goed alleen de one way lager en as verslijten veel te snel, maar dat is niet alleen op deze auto maar op alle auto's waar ik deze motoren op gebruik.

wie heeft enige idee wat dit kan zijn ?

compressie warm voelen is een beetje lastig.
bij een buggy wordt ook de bodem behoorlijk warm en daar wil je op dat moment echt niet met je vingers bij zitten
en anders dan via de onderkant kan ik niet bij het vliegwiel komen.
de moter temperatuur heb ik diverse malen na het afslaan zo snel mogelijk gecontroleerd en die zat gemiddeld tussen de 85 en 120 graden.
alleen vertrouw ik die meters niet echt meer en er is een andere onderweg

Ik stop mijn motor geregeld (ook als hij warm is) door mijn duim tegen het vliegwiel te drukken, die worden niet zo heel heet. Compressie warm voelen is toch echt de enige manier.

Als de bodem zo heet wordt dat je je vingers aan verbrandt is er toch iets fout. Gezien het probleem en de mogelijk goede compressie zou ik dan toch zeggen dat die misschien te arm staat of je gewoon eens de motor moet open halen en het hoofdlager eens op speling controleren.

Rossi 5.... zou goed moeten zijn maar probeer ook eens een ander merk plug als je zeker weet dat je motor in orde is en een rijkere afstelling niets uitmaakt.

ik zeg niet dat de bodem zo heet wordt dat ik mijn vingers verbrandt, maar het voelt er gewoon onprettig vanwege de warmte.

maar ik zal de moter wel eens warm laten draaien en dan de compressie controleren.

Ik had bij een HPI MT2 hetzelfde, bij mij was het dat de drukslang tussen uitlaat en tank te veel druk gaf (grote doorstroom) een klein stukje van een rietje (WD40) er in en het probleem was opgelost.
Door de teveel aan druk in de tank verzoop de motor na 1/3 van de tank.

Misschien helpt het voor je.

Ik heb dit ook eens gehad met een LRP motor. Bleek dat de zuiger niet meer goed was. Er was iets afgebroken.

Ik denk dat je motor even uitelkaar moet halen en kjiken of je losse delen ziet. En kijken of je zuiger nog goed is.

zuiger e.d. zijn volgens mij nog wel goed.
anders had ik met koude moter al geen spat compressie meer lijkt mij.

en met de slang ga ik ook proberen

vandaag de moter eens warm laten draaien en de compressie gecontroleerd.

de moter maar meteen gedemonteerd en de zuiger bus gepincht.
helaas zit er wel redelijk wat speling op de drijfstang dus ik verwacht dat deze moter dit seizoen niet meer vol maakt maar als ik er nog een liter of 2 mee kan oprijden ben ik toch tevreden met deze moter

Nu je het erover hebt....

Een paar weken terug heb ik 2 Picco motoren gepinched die naar mijn gevoel koud prima aanvoelden maar volgens de eigenaar verloopt de pinch vrij veel als die op temperatuur komt.

net even aan het rijden geweest en de eerste indruk van de moter is goed.

loopt een stuk langer maar nog niet echt gas gegeven natuurlijk.
maar wel jammer dat de gas servo het begeven heeft.

Back