Moterfiets topic








anm1203_6.jpg
anm1203_5.jpg
:idea:
 
[URL="
- ANDERSON M5 PROVE MOTARD - BENTECH TEAM- COUNTRY CLUB 10-01-2010.mp4[/URL]
[URL="
- bamboleo en la venom gpv1[/URL]
Ik dacht ik maak een forum voor motoren vooral voor de Venom gpv-1 en de Anderson m5 cross
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ducati thunder tiger in bezit gehad.........

full


Goede fiets na wat aanpassingen qua banden etc.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo allemaal,

Aangezien ik al bijna 10 jaar deze rc-bike scene in de gaten houd
en ook een 1/5 en een 1/8 bezit, zal ik ook even de nodige filmpjes posten
en nieuwe fietsen die binnenkort gaan komen.

Dit is 1 van de beste filmpjes ooit.....( mijn mening).
Ze rijden met een tt electro die zo goed als standaard is! OJywvXKV0Ro[/media] - RC Yamaha

Prachtige nieuwe fiets van thunder tiger
Thunder Tiger SB5 bike - Modelsport UK Forum

Venom racing komt met een Pro versie van de gpv-1 en een cross-motor
in schaal 1/4....

Hele mooie 1/8 fiets uit Taiwan...
RC-Motorradshop.de - OTO Bike Studio T-258 1:8 Bike

Hier rijden ze met kyosho hor's (hang on rider) motoren.....
en het gave is dat ze rijden zonder stort beugels!!!! Let's Play RC Bike! on Vimeo

Mogen sneeuwscooters ook?;)
RCSnowmobiles.com : Radio Controlled Snowmobiles

Al het nieuws op bike gebied
RC Bikes from the toyfair - RC Groups

en er is nog veeeel meer....:cool:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Die snowmobile is echt echt echt wel gaaf! (en snel)
 
Zit in die Venom een kleinere motor?
Op de website stond een 370 motor.
 
Ok die 300 motoren passen dus.

Wil wel wat power er in hebben. Weet niet hoe die 300 het doet in een motor. voor de 1:18 buiten vond ik hem prima.

Anders zo'n brushless setje er in.
 
Een speed 300 met lipo loopt hard,....
wil je echt gek doen is brushless een optie....
advies is alleen,.. ga niet boven de 6000 kv anders is er bijna niet mee te rijden..
 
Een speed 300 met lipo loopt hard,....
wil je echt gek doen is brushless een optie....
advies is alleen,.. ga niet boven de 6000 kv anders is er bijna niet mee te rijden..

Denk 300 met lipo leuk is om te beginnen.

Nu nog races voor die dingen.
 
Ik heb een Reedy brushless combo erin met een 2S lipo en dat op 100% kun je niet meer gebruiken in een Venom. Ook heb ik er een 12T Ezrun setje in gehad en dat is op 100% ook al niet te doen!
Dus als je een Brushless set met een lipo erin zet dan moet je hem eerst op max 50% zetten. Meer mag natuurlijk ook maar let op! het is moeilijker dan je denkt te sturen met een motorfiets als je auto`s gewent bent.
 
hoe werkt het met de servo, k neem aan dat hij net als bij auto's automatisch weer terug gaat naar het midden punt of net als bij een echte moter dat je terug moet sturen bestaad dat ook?:)
 
hoe werkt het met de servo, k neem aan dat hij net als bij auto's automatisch weer terug gaat naar het midden punt of net als bij een echte moter dat je terug moet sturen bestaad dat ook?:)

Ik heb altijd gedacht dat als je bij een motor zou sturen zonder je gewicht naar binnen te verplaatsen je gewoon om zou vallen naar buiten toe. Blijkbaar zoekt de motor zelf een evenwicht op door naar de goede kant schuin te gaan hangen. Ik heb nog gedacht dat er een gewicht/slinger mee bewoog met de stuurbeweging maar dat is volgens mij niet zo.

Hoe dat krachtenspel werkt snap ik nog niet maar ik hoop dat binnenkort te ontdekken.

De moeilijkheid zal erin liggen dat je door te sturen de motor op de juiste hoek moet laten hangen en daar hoort een bepaalde snelheid bij en visa versa denk ik. Kan me voorstellen dat het insturen naar een steeds kleinere straal en voorbij het midden van de bocht weer een steeds grotere schaal erg lastig is om vloeiend uit te voeren omdat je eigenlijk twee functies tegelijk moet bedienen om dat voor elkaar te krijgen.

(denk ik, nog nooit een modelmotor gereden)
 
De motor kan sturen door tegen te sturen!
Van boven af gezien stuur je naar links maar het wiel stuurt naar rechts,
hierdoor "valt " de motor naar links en stuurt dus naar links.
Als je dan in de bocht zit houd je de motor in balans en door scherp te sturen
komt hij weer overeind en rij je verder....
Er komen helemaal geen gewichten bij kijken.
Bij de kyosho heb je dat wel. door gewichtsverplaatsing stuurt de motor.
Dit is erg realistisch.
Zie hier het originele kyosho promo spotje...
EWv0C4mMUYE[/media] - Kyosho HOR - Hanging on Racers
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dus je moet eerst de andere kant op stuuren voor je de bocht in gaat.
Dat maakt het moeilijker om te rijden.
Die kyosho is echt mooi.
 
Back
Top