Motor aansluiten

Nee dat lijkt alleen maar zo, hij kan ook nog gewoon rijden met zn oude motor. Maar is een andere brushed motor geen optie?

Een andere brushed motor met dezelfde afmetingen en misschien een hoger toerental zal de enige optie zijn om deze auto voor weinig wat sneller te krijgen.
Als je de oude motor meeneemt naar de winkel zal de verkoper misschien nog wel ergens een Graupner of Robbe motor hebben liggen die past.

Een brushless motor is gewoon GEEN optie.

de motor die je hebt gekocht is waarschijnlijk meer waard dan de auto zelf.

Ik zou persoonlijk kijken voor een andere auto dan kost het mischien met aanschaf wat meer maar plezier verzekerd

Oke, ik heb dus de opties:
- Ruilen voor een brushed motor (wat me max. €10,- kost)
- Gewoon een nieuwe, betere auto kopen (die hopelijk wel snel kan :) en dat veel meer kost dan de andere optie, maar waarschijnlijk minder risico vol is.

Welke moet ik kiezen?

Mvg

Laatst bewerkt:
Je geeft twee goede oplossingen.....eerst de brushless inruilen voor een brushed, auto op Marktplaats en dat als beginnetje gebruiken voor een nieuwe auto. Kijk eens naar bijvoorbeeld een Tamiya TT-01 of TA05, sterke auto's die ook iets meer vermogen kunnen hebben. Andere optie is een 3Racing of Spec-R auto, maar dit is al weer meer voor op het circuit.

Ik zou het sowieso niet gaan doen met een 5.5T hoge kV-motor, gewoon een 13.5 en een 0 graden regelaar gaat al hard zat en houdt de boel ook nog eens heel.

In ieder geval is het best een grote stap van de Nikko naar een echte auto en dus niet schrikken wat het kost....(reken op 100-220 voor een kit, 50-100 Euro voor een zenderset, 30-50 Euro servo, 100-120 Euro motor/regelaar, 30-50 Euro voor een lipo-accu en tot slot een lader voor 50-100 Euro)......alles bij elkaar dus 350-650 Euro!!!

Tja.... Hobbies kosten nou eenmaal geld, maar doe je eigen een plezier en stop met het ''tunen'' van deze prulzooi.

Zeker, maar zo veel geld heb ik momenteel niet beschikbaar. Ik ga sowieso de motor omruilen, en dan kijk ik wel wat ik doe. Deze auto is ooit gekocht voor plusminus 40 euro. Ik denk niet dat ik hier winst op kan maken via marktplaats, zeker als je kijkt hoeveel de motor alleen al kost.

Back