Richard Branderhorst
PH-SAM
Gents,
De originele Jetcat 6C/1250 Mah NC accu heb ik van de zomer vervangen door een NiMh van 2300 Mah. Reden: lichter en meer amperage.
Nu met deze koude lucht merk ik dat de motor moeilijker start, slechte gloeispanning, afgebroken starts vanwege slow accelleration, en na slechts enkele start pogingen zie ik het voltage zo sterk gedaald zijn, dat iuk moet naladen.
Klopt het dat een NiMh startaccu minder geschikt is als een dikke NC? Ik hoorde dat de NC's "bovenin" langer en beter het voltage vasthouden.
Zoals je weet heeft een motorstart een krachtige stroom nodig.
Wel lekker gevlogen vandaag, inclusief de brevetvluchten!
De originele Jetcat 6C/1250 Mah NC accu heb ik van de zomer vervangen door een NiMh van 2300 Mah. Reden: lichter en meer amperage.
Nu met deze koude lucht merk ik dat de motor moeilijker start, slechte gloeispanning, afgebroken starts vanwege slow accelleration, en na slechts enkele start pogingen zie ik het voltage zo sterk gedaald zijn, dat iuk moet naladen.
Klopt het dat een NiMh startaccu minder geschikt is als een dikke NC? Ik hoorde dat de NC's "bovenin" langer en beter het voltage vasthouden.
Zoals je weet heeft een motorstart een krachtige stroom nodig.
Wel lekker gevlogen vandaag, inclusief de brevetvluchten!