ik ben nu flink aan het trainen voor de eerste wedstrijd.
nu loopt de motor nog best wel rijk, als ik hem rijker zet kakt het toerental vol gas flink in. vooral in de lucht.
de motor wordt niet heet of zo, ik land hem laat de motor draaien en dan kan ik de kop gewoon beet houden (ook na volgas op de grond kan ik de kop beet houden). naar mij inziens is dit goed.
maar ik ga nu toch twijfelen, uit de uitlaat komt olie die zwart/donker bruin ziet.
dit zegt mij dat de temp te hoog wordt, nu wil ik mijn motor niet gelijk tot schroot reduceren vandaar even dit draadje. ik vlieg nu met 20% klotz en 2% nitro.
hoe is dat bij de motoren van jullie?
ik heb al zitten denken, zal de demper wel genoeg koeling krijgen? dat de olie daar pas verbrand. op de zuiger zie ik geen kool aanslag, ook de plug ziet er mooi blank uit (even de plug eruit gehaald en met een zaklamp in de motor gekeken).
nu loopt de motor nog best wel rijk, als ik hem rijker zet kakt het toerental vol gas flink in. vooral in de lucht.
de motor wordt niet heet of zo, ik land hem laat de motor draaien en dan kan ik de kop gewoon beet houden (ook na volgas op de grond kan ik de kop beet houden). naar mij inziens is dit goed.
maar ik ga nu toch twijfelen, uit de uitlaat komt olie die zwart/donker bruin ziet.
dit zegt mij dat de temp te hoog wordt, nu wil ik mijn motor niet gelijk tot schroot reduceren vandaar even dit draadje. ik vlieg nu met 20% klotz en 2% nitro.
hoe is dat bij de motoren van jullie?
ik heb al zitten denken, zal de demper wel genoeg koeling krijgen? dat de olie daar pas verbrand. op de zuiger zie ik geen kool aanslag, ook de plug ziet er mooi blank uit (even de plug eruit gehaald en met een zaklamp in de motor gekeken).