motor afstelling niet goed?

ik ben nu flink aan het trainen voor de eerste wedstrijd.
nu loopt de motor nog best wel rijk, als ik hem rijker zet kakt het toerental vol gas flink in. vooral in de lucht.
de motor wordt niet heet of zo, ik land hem laat de motor draaien en dan kan ik de kop gewoon beet houden (ook na volgas op de grond kan ik de kop beet houden). naar mij inziens is dit goed.
maar ik ga nu toch twijfelen, uit de uitlaat komt olie die zwart/donker bruin ziet.
dit zegt mij dat de temp te hoog wordt, nu wil ik mijn motor niet gelijk tot schroot reduceren vandaar even dit draadje. ik vlieg nu met 20% klotz en 2% nitro.
hoe is dat bij de motoren van jullie?
ik heb al zitten denken, zal de demper wel genoeg koeling krijgen? dat de olie daar pas verbrand. op de zuiger zie ik geen kool aanslag, ook de plug ziet er mooi blank uit (even de plug eruit gehaald en met een zaklamp in de motor gekeken).

Is het bruin, of grijs?

Ik denk eigenlijk dat je je teveel zorgen maakt. Het ding loopt goed (zeg je) en wordt niet warm, je kunt 'm met de hand vasthouden. Dan is het dus goed ;)

donker bruin tot zwart.
nog een gedachte kronkel, het is een gebruikte demper en bocht. kan de klotz de oude roet laag op lossen?

Ik zou me er ook niet al teveel zorgen over maken. Wel je plug blijven controleren en je motor uiteraard. 2% nitro is niet heel veel, dat zal je met snel wisselende weersomstandigheden nog wel gaan merken. Dat je dan meer moet stellen. Ik vloog in mijn laatste jaren met de OS160 met 15% nitro.

Hoe lang heb je de resonantie uitlaat staan, vanaf de verdikking in de pijp gemeten tot aan het midden punt van de uitlaatmond aan de motor?

Als ik mij niet vergis, heeft hij geen respopijp maar een demper, de Hatori #902

er zit inderdaat een demper in, 1 van hatori welke weet ik niet meer.
ik heb hem van winfried overgenomen.
was de olie bij jou ook zo ?

dan kan dat inderdaad niets uitmaken!

Ook een gewone demper is kritisch op de lengte van de uitlaatbocht (wel minder dan een reso). Nu heb ik alleen ervaring met Krumscheid, MTW, BMB, maar ik kan me goed voorstellen dat de Hatori ook op een bepaalde lengte moet staan. Ik zou even informeren bij Hatori zelf.

Back