Motor as probleempje

Geachte leden,

Ten eerste ben ik hier nieuw op het forum, mijn excusses dan ook als het niet onder het juiste forum vermeldt staat.

Nu mijn probleem, ik bouw een climaxx von hollein prachtige kist! Nu heb ik de volgende motor besteld een turnigy D3548. Nu kwam ik bij de montage er achter dat de as er verkeerd om in zit, de as zit er erg strak in en is er voor geen mogelijkheid uit te krijgen om de as om te draaien. Ik heb de deskundige hulp van mijn buurman Jacob gevraagd maar die had helaas ook geen idee. Nu hoop ik jullie deskundige hulp te kunnen gebruiken voordat ik er met een hamer op ga staan houwen en de as krom sla.

Hier een link met foto.
HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy D3548/5 900KV Brushless Outrunner Motor

Bedankt alvast voor de hulp

Laatst bewerkt:
Dan kun je hem met een pers of in een bankschroef doordrukken. Aan de achterkant (waar het asje uit moet komen dus) zet je een lange dop en dan voorzichtig tussen de bankschroef draaien. Goed opletten dat je hem precies haaks in de bankschroef zet anders verbuig je het asje.

Niks forceren, gewoon een grotere hamer pakken.

Wellicht dat dit filmpje jou en Jacco enig hulp biedt:
Innov8tiveDesigns.com
-> New howto videos available

Neem ook het motormerk/type op in de titel, dan krijg je reacties van mensen die met dit bijltje gehakt hebben. Titel kun je aanpassen door eerste bericht te wijzigen -> meer opties.

F3J is zonder motor F5J is met elektromotor (de '5' staat voor elektro, F3D is brandstof racen, F5D is elektro pylonracen). Ik heb de moderator gevraagd om dit draadje naar het algemene elektrovliegen subforum te verplaatsen.

Handig om je locatie ook in je profiel aan te geven, dan kan iedereen dat altijd zien. Handig als men jou naar dichtsbijzijnde xyz wil verwijzen, of bij handel.

En welkom teveneens :)

Laatst bewerkt:
Back