Motor begint na paar seconden al te haperen

• Topicstarter Topicstarter steege2
  • Startdatum Startdatum
S

steege2

Guest
Hallo, ik heb een lipo 11,1 V 1000mah van ELE en een regelaar van ELE en een BM2410-09 Outrunner 1100KV (Ster) motortje van Rc technics. Na het laden van de lipo draait de motor een paar seconden vol uit en daarna grijpt denk ik de regelaar in ofzo, hij gaat dan steeds even inhouden en verliest ook toeren. Is mijn lipo stuk ? Heb er nognooit me gevlogen. Ligt al een jaar in huis, wel een paar keer geladen en een beetje wat tests gedaan met de electronica. Ben beginner met electro dus heb er niet zoveel verstand van. Iemand een idee ? Ik heb geen balancer. Wat voor lader kan ik het beste gebruiken voor de lipo ? heb nu zo'n graupner veld lader.

De prop is geloof ik een GWS 9x4.7, de verbindingen zijn allemaal goed, het is volgens mij het waarschuwings systeem van de regelaar dat de lipo bijna leeg is. Hij heeft het eerst wel gedaan. Zou het kunnen dat ik de lipo moet balanceren ? En kan zo'n lipo zo lang liggen zonder op een lader te zitten ?

lipo balanceren zou hier geen invloed op moeten hebben.
Probeer anders eens met een kleinere prop, of zonder prop.

Heb je een multimeter?
Die kan je namelijk erg goed gebruiken om de spanning te meten van de accu. Ook handig bij belasting.

Hoe lang heeft je lipo gelegen.
Een lipo onder de minimum spanning(3.3v per cel onbelast) laten komen is dodelijk.
Zonder universeelmeter begin je idd niets.
Lees in ieder geval de info over lipos even door.

de lipo heeft denk ik wel een half jaar gelegen. Ik ga wel even een multimeter regelen. Bedankt voor de tips.

Back