motor blokkeert en slipt door

Vanavond een succesvolle maiden gemaakt met mijn nieuwe swift maxi. Wat er echter gebeurde is dat de motor in de lucht blokkeerde. Eerst dacht ik dat de motor doordraaide en dat alleen de prop blokkeerde maar dat was het niet. De prop stopte wel maar de motor draaide door en maakte een piepend geluid. Later draaide alles weer goed. Ik heb de TR 35-30A 1700kv Borstelloze Outrunner met de Turnigy 40amp ESC/Regelaar met UBEC aangeschaft.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

verbinding tussen de bel en de as niet goed? imbus schroefje aandraaien dan.

Kan ook een timings probleem zij of losse magneet.

zit je propsaver ook goed vast aan de as ????

Ik heb het ook 1 keer gehad dat mijn motortje raar liep precies zoals jij zei en toen bleek dit het geval.

mvg paul

Nou vanavond weer even gevlogen maar helaas de prop verloren in de lucht. Iemand een tip hoe ik de adapter beter vast kan zetten? (de prop monteer ik dus niet aan de kant van het asje maar aan de andere zijde)

ja 4 boutjes zet ik hem vast. dan heb je een stukje draad waar de prop overheen gaat en zet je hem vast met de propadapter welke je op het schroefdraad draait. Alleen bij vol gas draait dit los en is de prop in het water beland dus ik dacht dat er misschien een manier is om het spul te borgen.

normaal zou met een backmountmontage de moer niet kunnen loskomen maar omdat het een pusherprop is(of de prop is andersom geplaatst) heeft die de neiging om los te komen zeker wanneer je met een niet gebalanceerde prop zit of wanneer er (kleine) slag in de as zit.

eerste voorwaarde is dus dat alles netjes zonder trillingen draait en is het best om met een tweede moer extra spanning op de eerste moer te zetten . Gewone blauwe locktide helpt ook wel

Back