Motor duraflex efx racer

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door Robberdebob, 3 aug 2015.

  1. Robberdebob

    Robberdebob

    Lid geworden:
    11 dec 2010
    Berichten:
    24
    Locatie:
    Molenaarsgraaf
    ik wil een duraflex efx racer kopen. nu heb ik een motor uit mijn vorige toestel van 1200kv. die woog 1200g ten opzichte van de racer:800g. wel had ik 2m wing ipv 1100 bij de racer. ik ben niet iemand van hoge snelheden maar van lekker vliegen en wat dollen. dat ging prima met die vorige kist en motor tot 80km/u. is dat goed voor de racer? bij hobbyking raden ze alleen aan wat maximaal goed is, ik kan niet ontdekken wat minimum is.
    alvast bedankt!
     
  2. cdrom flyer

    cdrom flyer

    Lid geworden:
    19 mrt 2006
    Berichten:
    4.201
    Locatie:
    Uithoorn
    Waar om wil je een duraflex efx racer kopen als je niet iemand van hoge snelheden bent.
    Daar hoort een motor van kv 2300rpm/V op 4 cellen in.
    Hij zal wel vliegen met een kv1200 maar als je de oude setup wil gebruiken kan je beter een ander type uit kiezen als volgende model.
    Ieder type vliegtuig heeft zijn eigen setup nodig om in zijn comfort zone te presteren en van 2M 800 gram naar 1.1 M 1200 gram is een heel verschil.
    Je moet dan ook opnieuw de totale setup samen stellen voor je vliegtuig keuze en daar bij kan je b.v. uitgaan van jouw kv 1200 motor.;)
     
    Laatst bewerkt: 4 aug 2015
  3. Robberdebob

    Robberdebob

    Lid geworden:
    11 dec 2010
    Berichten:
    24
    Locatie:
    Molenaarsgraaf
    ha cdrom flyer,

    ja je hebt wel n punt, ik heb daar ook over nagedacht maar t probleem is alleen dat ik niets kan vinden wat me aanstaat en wat kan landen op de romp, ivm met soort landingsplaats (gemiddeld hoog gras). ik heb t al aardig in de vingers maar ik wil niet iets van n bixler van hobbyking ofzo. weet jij nog n leuk toestel? trouwens, de efx flyer is 800gram en supercool. dus dan maar half gas vliegen ofzo....?:) Thanx!
     
  4. cdrom flyer

    cdrom flyer

    Lid geworden:
    19 mrt 2006
    Berichten:
    4.201
    Locatie:
    Uithoorn
    Er is natuurlijk ook nog een soort gulden midden weg b.v. zo iets als dit.





    Dit draadje is misschien ook nog leuk om te lezen.;)

    http://www.modelbouwforum.nl/threads/motor-zwever-1000-mm-spanwijdte.231744/

    En als je het helemaal niet meer weet dan ga je zelf iets bouwen naar je eigen zin dan gaat er echt een wereld voor je open als je alleen nog maar kant en klaar spul hebt gevlogen.
    Dat is trouwens toch ook een goede en leerzame manier om na een crash je elektronica over te zetten en voor weinig geld door te blijven vliegen. ;)
     
    Laatst bewerkt: 5 aug 2015
  5. Robberdebob

    Robberdebob

    Lid geworden:
    11 dec 2010
    Berichten:
    24
    Locatie:
    Molenaarsgraaf
     
  6. Robberdebob

    Robberdebob

    Lid geworden:
    11 dec 2010
    Berichten:
    24
    Locatie:
    Molenaarsgraaf
    Condor (10).jpg ha cdromflyer,

    Ik heb je raad opgevolgd en een balsa houten kist gebouwd. De setup van de vorige kist heb ik hierbij gebruikt. Het is de Condor van Hobbyking. Een erg leerzaam project trouwens. Mijn motor presteerde ook niet goed met de prop voor de racer. Zo, dit is het resultaat!
    Nu nog wachten op mooi weer en kijken hoe deze vliegt. Thanx voor je input!:koud:
     
    Laatst bewerkt: 13 feb 2016

Deel Deze Pagina