ron van sommeren
Forum veteraan
Ik kan me niet voorstellen dat het iets met de BEC te maken heeft Rein. Een BEC trekt weinig stroom als de servo's niet, of onbelast op de grond, bewegen. Anderzijds, het is snel genoeg te controleren: niet geschoten, altijd mis.... zit er een gebruiksaanwijzing bij? ...
Een soldeerpistool is niet geschikt, de punt is te klein Pascal. Niet genoeg warmtevoorraad in zo'n iel puntje, op het moment dat je connector/kabel/soldeer aanraakt, is meteen alle hitte weg, laat staan dat er genoeg warmte is om soldeer goed te laten smelten/vloeien. Gebruik een soldeerbout van minimaal 60Watt, 100Watt is nog beter. Als je kunt beschikken over een kachelpook van 150Watt is dat ook geen probleem.... soldeerpistool van 100watt, het is alleen niet zo mooi geworden ...
Zie verder deze soldeertips en -filmpjes
S39 / S65 en soldeer-vet/pasta zijn grote bagger!!!
Het opstarten vind ik op het randje van wat kan/mag, het zou de eerder beschreven motor-opstartprocedure van de regelaar kunnen zijn. Desondanks zou ik toch beter (laten) solderen, veiliger voor motor, regelaar en toestel. Neem de hele handel eens op een zondagmiddag mee naar de Winterswijkse Luchtvaartclub of Modellfluggruppe Borken.
Laatst bewerkt: