Van de week weer eens gevlogen met mijn easystar. Helaas was het een kort vluchtje. Deze vraag heb ik eerder in het easystar topic gesteld, kreeg ik weinig respons op, zo'n vraag verzuipt natuurlijk meteen in een topic met 96 pagina's. Vandaar dezelfde vraag bij de afdeling elektro vliegtuigen
Wat is er precies gebeurd......
Na 2 minuten vliegen merkte ik dat de EZ erg traag reageerde op het gasgeven, ik gaf gas om hoogte te winnen en ik merkte dat het 2-3 seconden duurde voordat de prop daadwerkelijk begon te janken en de EZ hoogte won.
Vliegtuig geland en het probleem nader bestudeerd. Bij volgas inderdaad een vertraging van een paar seconden en de motor was niet in staat om continu full power te draaien, het pulseerde als het ware (dus hard-zacht-hard-zacht)
De accu is het volgens mij niet, als de accu leeg is dan houdt de motor gewoon op. De zender of ontvanger lijkt me ook onwaarschijnlijk, het vliegtuig reageerde perfect op mijn stuurbewegingen.
Dus het lijkt me de regelaar of motor. Het is de standaard motor (permax 400) in combinatie met de regelaar van multiplex die bij de RTF pakket van de EZ zit. Ik vlieg al 2 jaar in deze configuratie, ontvanger (Graupner R700) in de binnenruimte onder het kapje geplakt en de regelaar zit aan de buitenkant, het lijkt me sterk dat op van de één op de andere dag de regelaar op de ontvanger gaat storen.
Wat denken jullie, is het de motor of de regelaar die het begeven heeft?

Na 2 minuten vliegen merkte ik dat de EZ erg traag reageerde op het gasgeven, ik gaf gas om hoogte te winnen en ik merkte dat het 2-3 seconden duurde voordat de prop daadwerkelijk begon te janken en de EZ hoogte won.
Vliegtuig geland en het probleem nader bestudeerd. Bij volgas inderdaad een vertraging van een paar seconden en de motor was niet in staat om continu full power te draaien, het pulseerde als het ware (dus hard-zacht-hard-zacht)
De accu is het volgens mij niet, als de accu leeg is dan houdt de motor gewoon op. De zender of ontvanger lijkt me ook onwaarschijnlijk, het vliegtuig reageerde perfect op mijn stuurbewegingen.
Dus het lijkt me de regelaar of motor. Het is de standaard motor (permax 400) in combinatie met de regelaar van multiplex die bij de RTF pakket van de EZ zit. Ik vlieg al 2 jaar in deze configuratie, ontvanger (Graupner R700) in de binnenruimte onder het kapje geplakt en de regelaar zit aan de buitenkant, het lijkt me sterk dat op van de één op de andere dag de regelaar op de ontvanger gaat storen.
Wat denken jullie, is het de motor of de regelaar die het begeven heeft?