Motor easystar doet erg vreemd, wat zou het probleem kunnen zijn

Van de week weer eens gevlogen met mijn easystar. Helaas was het een kort vluchtje. Deze vraag heb ik eerder in het easystar topic gesteld, kreeg ik weinig respons op, zo'n vraag verzuipt natuurlijk meteen in een topic met 96 pagina's. Vandaar dezelfde vraag bij de afdeling elektro vliegtuigen ;) Wat is er precies gebeurd......

Na 2 minuten vliegen merkte ik dat de EZ erg traag reageerde op het gasgeven, ik gaf gas om hoogte te winnen en ik merkte dat het 2-3 seconden duurde voordat de prop daadwerkelijk begon te janken en de EZ hoogte won.

Vliegtuig geland en het probleem nader bestudeerd. Bij volgas inderdaad een vertraging van een paar seconden en de motor was niet in staat om continu full power te draaien, het pulseerde als het ware (dus hard-zacht-hard-zacht)

De accu is het volgens mij niet, als de accu leeg is dan houdt de motor gewoon op. De zender of ontvanger lijkt me ook onwaarschijnlijk, het vliegtuig reageerde perfect op mijn stuurbewegingen.

Dus het lijkt me de regelaar of motor. Het is de standaard motor (permax 400) in combinatie met de regelaar van multiplex die bij de RTF pakket van de EZ zit. Ik vlieg al 2 jaar in deze configuratie, ontvanger (Graupner R700) in de binnenruimte onder het kapje geplakt en de regelaar zit aan de buitenkant, het lijkt me sterk dat op van de één op de andere dag de regelaar op de ontvanger gaat storen.

Wat denken jullie, is het de motor of de regelaar die het begeven heeft?
 
Volgens mij is de permax 400 e brushed motortje?
brushed motoren verslijten veel sneller dan Brushless, en hebben minder kracht..
 
Laatst bewerkt:
Misschien de borsteltjes versleten?

Weet niet of dit, dit soort problemen kan veroorzaken maar ik zou er in ieder geval even naar kijken.

Groet,
Theo
 
Pulserende motor, heb ik ook wel eens gehad bij een toestel.
Bv bij een te lage accuspanning.
Regelaar ontregeld, stond niet meer op lipo.
Laatst ook nog gehad met mijn EZ tijdens de vlucht, een paar keer het gas op en neer gehaald en hij liep weer goed, oorzaak?

Mvg Pascal.
 
Van de week weer eens gevlogen met mijn easystar. Helaas was het een kort vluchtje. Deze vraag heb ik eerder in het easystar topic gesteld, kreeg ik weinig respons op, zo'n vraag verzuipt natuurlijk meteen in een topic met 96 pagina's. Vandaar dezelfde vraag bij de afdeling elektro vliegtuigen ;) Wat is er precies gebeurd......

Na 2 minuten vliegen merkte ik dat de EZ erg traag reageerde op het gasgeven, ik gaf gas om hoogte te winnen en ik merkte dat het 2-3 seconden duurde voordat de prop daadwerkelijk begon te janken en de EZ hoogte won.

Vliegtuig geland en het probleem nader bestudeerd. Bij volgas inderdaad een vertraging van een paar seconden en de motor was niet in staat om continu full power te draaien, het pulseerde als het ware (dus hard-zacht-hard-zacht)

De accu is het volgens mij niet, als de accu leeg is dan houdt de motor gewoon op. De zender of ontvanger lijkt me ook onwaarschijnlijk, het vliegtuig reageerde perfect op mijn stuurbewegingen.

Dus het lijkt me de regelaar of motor. Het is de standaard motor (permax 400) in combinatie met de regelaar van multiplex die bij de RTF pakket van de EZ zit. Ik vlieg al 2 jaar in deze configuratie, ontvanger (Graupner R700) in de binnenruimte onder het kapje geplakt en de regelaar zit aan de buitenkant, het lijkt me sterk dat op van de één op de andere dag de regelaar op de ontvanger gaat storen.

Wat denken jullie, is het de motor of de regelaar die het begeven heeft?

Ik moet zeggen dat dat een aardige leeftijd is voor de standaard motortjes. Ik durf met hoge zekerheid te stellen dat je motor versleten is. Als je zeker weet dat je accu in orde is dan gewoon vervangen voor een nieuwe of een BL monteren.

Ik heb er wel een paar liggen. Als je in de buurt van Zaandam woont kun je er gratis eentje op komen halen bij me.
 
Ik moet zeggen dat dat een aardige leeftijd is voor de standaard motortjes. Ik durf met hoge zekerheid te stellen dat je motor versleten is. Als je zeker weet dat je accu in orde is dan gewoon vervangen voor een nieuwe of een BL monteren.

Ik heb er wel een paar liggen. Als je in de buurt van Zaandam woont kun je er gratis eentje op komen halen bij me.

Bedankt allemaal voor de reacties:D

Het wordt dus tijd voor een nieuwe motor (en regelaar) omdat ik dan maar meteen voor Brushless ga.

@Burp: Zaandam ligt helaas niet bij mij naast de deur, evengoed bedankt voor het aanbod:thumbsup:
 
Bedankt allemaal voor de reacties:D

Het wordt dus tijd voor een nieuwe motor (en regelaar) omdat ik dan maar meteen voor Brushless ga.

@Burp: Zaandam ligt helaas niet bij mij naast de deur, evengoed bedankt voor het aanbod:thumbsup:

Ik heb er eventueel nog 4 liggen, kan je ze zo toesturen. Je mag ze zo hebben, tegen de verzendkosten natuurlijk.

Laat het maar weten.
 
Back
Top