Hei Maarten ,
Voor te beginnen moet je de pitchcurve eens aanpassen .
-3° ( stick onder ).. +5° ( stick in de midden ) en +9° ( stick boven ) .
Nu dit doet niets aan je warmteprobleem .
Dan de regelaar ... de TIMING die ingesteld is in de regelaar zou je me ook eens moeten zeggen , je kan dat zien in de settings op de PC .. als je geen PC gebruikt en enkel de prog card , dan moet je me eens laten weten welke timing je daar op ingesteld hebt ?
Hoe meer en hoe hoger het getal , hoe warmer de motor wordt .
Hoe lager de timing , hoe ( kouder ) het geheel blijft . LET OP , je moet nog altijd voldoende vermogen uit de motor krijgen hé .
De koeling van de regelaar is ook een belangrijk iets , hier heb ik zelf nog niet zo lang geleden ( problemen ) mee gehad , ik heb dat opgelost door een extra koelplaat op de regelaar te plaatsen .
Dus laat me eens zien aan de hand van een foto hoe jou regelaar geplaatst is .
Je moet deze zo plaatsen dat er toch wat lucht omheen kan .
En als ik de Throttle curve weet , deze mag je ook eens vermelden dan kunnen we daar ook uit opmaken als het geheel een beetje juist staat .
Je kan ook met de motorpinion spelen , maar dat is voor later .
Wat ook belangrijk is , en wat je zeker moet nakijken is dat je GEARMESH juist is .
Er moet een kleine speling zijn tussen je motorpinion en je hoofdtandwiel .
Indien dit geheel klemt tegen elkaar , tja dan weet je wat er gebeurd hé . het zal wel draaien , maar het geheel wordt te veel belast en de boel wordt warm .
Als je niet weet hoe dit te doen als het niet goed is , dan draai je de twee boutjes van de motor los , je trekt de motor naar achter , je neemt een strip A4 papier , je legt dit tussen de motorpinion en het hoofdrotor tandwiel in , motor aandrukken tegen het tandwiel , A4 papier strip wegtrekken , of de motor doordraaien zodat dit vanzelf loskomt .. en dan is je GEARMESH ok .. indien deze GEARMESH reeds OK is , vergeet het bovenstaande . ;-)
Je kan deze posting ook beter plaatsen in het Tabje HELI ALGEMEEN , ELECTRO SPECIFIEK dan zien meerdere mensen dit en krijg je ook meer respons op je vraag .
Hier een linkje wat je eens kan doorlezen .. moest je nog eens iets posten , dan weet je waar dat te doen .
Nu het staat hier ook niet slecht , maar in de ELECTRO SPECIFIEK TAB krijg je gegarandeerd meer respons .
heliforum-sitemap-wat-staat-waar
Grtz
Ron