motor en regelaar voor microjet

Hallo,
Ik heb een Microjet van Multiplex met de standaard motor.
Hiermee is dit toestel maar net te vliegen.
Nu heeft Multiplex wel een beter set maar dat kost 115 Euro.
Gezien ik pas 12 ben is dat veel geld.

Hebben jullie een goedkopere oplossing??

Bedankt
Swen Cox

Mmm ik kan hier niet echt wat vinden wat geschikt zou kunnen zijn.
Het moet denk ik een binnenloper zijn?!

Swen

Hallo,
Deze motor wordt gebruikt in de funjet maar deze is 80cm groot.
De Microjet is maar 65 cm groot dus ik denk wat te veel van het goede.
Bovendien ben ik bang dat ik de accu dan niet meer mee krijg!

Swen

Mmm ik kan hier niet echt wat vinden wat geschikt zou kunnen zijn.
Het moet denk ik een binnenloper zijn?!

Swen

Swen, geef eens een heel goede redenw aarom een buitenloper niet kan. Kijk eens op www.slowflyworld.de en dan liefst dit stukje http://schnurzz.de/know/pimp-my-mj.pdf Het is dan wel een funjet, maar het gaat over de inbouw van een buitenloper.

Wil je snel vliegen met je microjetje dan is een snelle buitenloper een heel goede optie, asl binnenloper een kleine mega motor. De motor die AWS1 aangeeft is een heel goede optie. Wil je goedkoop dan is een Jamara pro 480 HS op 2 lipo's goed en op 3 lipo's de jamara pro 480. En nee, niet de BB versies nemen, dat is weggegooid geld.

hoi swen,

deze setup het ik er op zitten:
motor:
Hobbycity Online R/C Hobby Store : TR 28-26 16A 1900Kv Brushless Outrunner $18.53
TR2826-1900.jpg

regeling:
Hobbycity Online R/C Hobby Store : TURNIGY Basic 18A v3.1 Speed Controller $13.99
hw_s18a.jpg

de lipo kan 1500 of te wel 1800 mah zijn:
1500 mah:
Hobbycity Online R/C Hobby Store : Zippy-Ec 1500mAh 3S1P 20C Lipoly Pack $14.66
EC1500-20-3.jpg

of 1800 mah:
Hobbycity Online R/C Hobby Store : ZIPPY 1800mAh 3S1P 20C $19.07
ZIPPY18003S20C.jpg

of extra lang vliegen dan 2100 a 2200 mah kopen:
Hobbycity Online R/C Hobby Store : Zippy-Ec 2100mAh 2S1P 25C Lipoly Pack $16.85
EC2100-25-2.jpg

gr vosje :):)

even vergeten,
De prop die ik er op gebruik is een cam prop 5.5 x 5.5.

gr vosje :);)

Laatst bewerkt:
die motor die Albert aangeeft klopt inderdaad want ik ben degene die dat heeft getest en gaat perfekt en best snel met een 2200mha lipo gaat dat heel leuk en ongeveer 10min vliegen

gr Andre

Superlicht, supersnel en niet te duur :

hobbycity spullen:
-ABF 1700mAh 3cel
-Turnigy 30Amp esc

merkartikelen :
-Align BL430 3150kV (buitenloper in een huisje, makkelijk te monteren op de MJ met tywraps)
-Graupner Camprop 4.7X4.7" (enkel deze prop past voor deze motor, andere zijn te zwaar en je verbrandt je motor)

Een wat duurder (50E) alternatief voor de Align : mfly EX28M,binnenloper, is eigenlijk dezelfde motor als de onvindbaar geworden WARP, enig verschil is dat de laatste een 3mm as had, en de MFLY de meer gebruikelijke 3.2mm as heeft !
Op de MFLY kan je ook wat grotere props zoals 5.5X4.3 gebruiken (scheelt een pak in het lawaai! )

waarschuwingen : pas volgas mee vliegen als je aan hoge snelheden gewoon bent, toestel eerst rustig leren beheersen, en wil je wat sneller gaan, doe dat dan op grotere hoogte in 't begin ! Anders lig je al snel in het decor ! Ben je er nog niet aan toe, vlieg dan eerst met wat tragere kisten ! Kleine electro 3d foam modellen zorgen er ook voor dat je reflexen op scherp staan!

Uitslagen niet te groot zetten en veel exponentieel op de roeren zetten.
Het is en blijft een duiveltje, je bent bij deze dus gewaarschuwd :-D

grtz en succes

Kurt

Wel zou ik de Microjet met een Elastiek wegschieten, gisteren getest gaat veel beter dan wegggooien het scheelt een hoop lijmwerk ik zou er ook 2 carbonnetjes inlijmen een in de vleugel en een in de lange neus wordt hij wat stijfer van want hij kan overmidden als je te gek doet (zelf ervaren)en volg de instrukties van Kurt maar echt op want ik heb zelf de ervaring dat hij meer in de grond zit dan in de lucht het blijft een echt een link toestel de funjet is veel gemoedelijker
maar toch blijft de microjet een leuk ding maar wel voor de gevorderde vlieger en als je dan toch crasht gewoon met een lijmpistool weer alles aan elkaar lijmen gaat perfekt
succes ermee

gr Andre

Back