Motor en wielen Nikko Python 4

Hallo allemaal,

Mijn zoontje heeft een Nikko Pyhton 4 truck zoals hieronder afgebeeld:
NIKKO-1-10-FORD-F150-PYTHON-4-JEEP-KACMAZ__18132708_1.jpg

De motor is volgens bij kapot want hij rijd erg traag ondanks dat de accu helemaal vol zit.
Weet iemand hoe ik de wielen van deze auto eraf kan halen? ik krijg het niet voor elkaar namelijk. En weet iemand of je zowieso wel onderdelen aan deze auto kan vervangen?
ik vind het een beetje jammer om een kompleet nieuwe auto te moeten kopen alleen omdat de motor het begeven heeft.

De wielen lijken er makkelijk af te gaan met gewoon zo'n standaard 6 kant moertje, net als bij je rustler vxl.
Maar denk dat je dat al heb geprobeerd om hem zo los te krijgen, grote kans dat ie gewoon op de as is gelijmd.
De motor kan je volgens mij gewoon vervangen, tenminste wel bij zo'n(volgens mij evolution) heten ze, weet niet of het dezelfde motor is.
Anders denk ik dat het niet gaat, omdat het geen "echt" merk is.

Het lijkt inderdaad een zeskantig moertje op deze foto maar dat is het natuurlijk niet anders had ik hem er inderdaad al lang af gehad.
Op internet kan ik wel replacement wielen vinden van dit model dus ze moeten er volgens mij wel af te halen zijn.

Even wat anders. Ik heb deze Nikko uitgevoer met een 3800mah 9,6V Nimh accu ipv de standaard 9,6V 640mah nicd accu. Kan dit een reden van snellere slijtage zijn?
het is toch hoe meer mah hoe langer hij mee gaat?

Het kan wel, als je langer aan 1 stu kdoor rijd word je motor heter

Back