motor EPS350C

Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo,

ik heb dit motorke en een 20amp regelaar.
maar ik zou deze in combinatie met lipo willen. ik heb hier en daar al gelezen dat 2cellen lipo gaan, en 3cellen dat je je motor opbrandt.klopt dit? of is ook bij 2cellen de levensduur beperkt?? ik heb wel nog een speed 300(7.5volt) liggen? maar deze is dan minder sterk waarschjnlijk??
toestel weegt 350gram zonder batterij

groeten

Laatst bewerkt:
kun je eens zeggen wat er op de regelaar&motor staat of op de buisluiter
normaal moet dat daar op staan :wink:

Nee hoor bij GWS spul staat er niets op de motor. Dit setje netjes gebruiken op 2 lipo's. Als de motor dan op is kun je een speed 300 7,2 volt erin zetten en die op 3 cellen gaan gebruiken. Overigens een Permax 280 BB past ook en levert op 3 cellen veel betre prestaties dan welke speed 300 dan ook. Maar als je die nieuw moet kopen dan adviseer ik om een fietsbel motor te kopen. Die is dan in aanschaf goedkoper dan een permax 280 BB.

Het "350" motortje van GWS is (ongeveer) een SP300 6V .... dit motortje kan zo net 7 cellen (8,4V) aan en daarboven fikt hij normaliter af .....

Vervangen door een (duur) Sagami "300" motortje, maar dan wordt "brushless" al snel interesant ....

ah oke,
maar dus op 2cellen lipo zal dit gws motortje wel stand houden?
of is dit ook maar paar vluchtjes?

wil ik op 3cellen gaan vervangen door speed 300 7volt?

de regelaar is de rode jeti regelaar 20amp.

theo, welk is dan deze permax motor?linkje?? en fietsbel is mss wel stukken beter maar dan heb ik ook een andere regelaar nodig en ik wil deze blijven gebruiken.
greetz

permax is van Multiplex en die motor kost een kleine 25 euro of meer vandaar dat ik dan ook aangaf om in dat geval een fietsbel te nemen.

maar 2celln standaard motor moet het houden? of beter de speed 300 7volt gebruiken op 2cellen,of maakt dit niets uit??

is niet bedoeld om extreem te vliegen ofzo maar wel bedoeling dta het wat meegaat:) groeten

Een SP300 7,2V kan niet veel meer dan 4A "hebben" en de SP300 6V gaat dan tot 8A (maar draait dan wel bijna 2x zoveel toeren) ..... SP300 7,2V op 2 Lipo's gaat niet werken, heeft gewoon te weinig power en zelfs met een andere vertraging red je het niet ..... ook niet op 3 Lipo's

Alternatief is (afhankelijk van het kistje) een SP400 in directdrive als je de 7,2 V versie kiest kan je tot 3S Lipo's gaan ....

Als je nog een permax motortje van multiplex zoekt, heb ik er nog een voor je. Ik kreeg een permax 400 bij mijn MPX minimag, maar gebruikt ik niet. Ik doe er een fietsbel op.

Dirk zei:
Het "350" motortje van GWS is (ongeveer) een SP300 6V .... dit motortje kan zo net 7 cellen (8,4V) aan en daarboven fikt hij normaliter af .....

Vervangen door een (duur) Sagami "300" motortje, maar dan wordt "brushless" al snel interesant ....

heb ik dan net de goeie gehad ik hem er namelijk een jaar mee gevlogen op 3s lipo...

nochthans staat er in de handleiding dacht ik 7/8cellen.

nu ik ga er 2celen lipo opzetten en zal wel vliegen zeker?:)
nu is de vraag dat motortje is nog niet gerodeerd geweest.hoe moet ik dat doen? droog? nat??
groeten

inlopen bedoel je?
je kan het doen maar hoeft niet
je moet er een cel op solderen en in het water
legen zonder vertraging

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back