motor/esc combo 1/8

Wie kan mij vertellen wat nu de beste motor/esc combo is voor het beste geld. Ik ben naar een nieuw setje op zoek ivm de ombouw van Savage as.

B.V.D

Een teken is leuk maar erg prijzig, de HobbyWing Xerun 150a is kwalitatief net zo goed alleen maar de helft van de prijs!
Ik denk dat je niet goed weet wat je nu beweert. Een Hobbywing is beslist leuk maar niet te vergelijken met een Tekin en dan hebben we het nog niet eens over de motor....

Mag ook wel als het spul 2 of 3 keer zo duur is.....

Wat prijs/kwaliteit verhouding betreft is HobbyWing nog steeds onverslaanbaar...

Ook voor Tekin ;-) Tekin heeft wat leuke gimmicks , die voor 95% van de rijders niks toevoegt omdat ze er niet mee overweg kunnen en hooguit eerder schadelijk zijn.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hobbywing combo kost in Europa gewoon €219,00 en in Nederland vaak zelfs nog meer. Een Tekin combo kost ongeveer € 350,00

Over importeren wil ik het dan nog niet eens hebben, want dan kan een Tekin en een Hobbywing goedkoper lijken.

Ik weet de instellingen van een Tekin wel te waarderen (en ik gebruik dat ook). Maar ieder zijn meug, het ging er om dat er gesteld werd dat een Hobbywing net zo goed was als een Tekin. Als dat waar is dan kan Hacker, LRP, Team Orion enzovoort ook wel in dat rijtje (en die zijn ook allemaal beter als een Hobbywin en overeenkomstig net zo kostbaar als een Tekin....

Feit is wel dat de prijs/kwaliteit klopt... Maar dat vindt ik ook van de duurdere sets.

Hoe goed iets is kan je niet alleen aflezen aan prijs.....
De Tekins zijn niet zaligmakend of heilig , die branden in de eerste serie met grote regelmaat af en de nieuwe schijnen het ook nog weleens te doen....

Dat soort problemen kom je met b.v. de Hobbywing 150A een heeeeel stuk minder tegen.
Terwijl die net zo vaak zo niet meer verkocht is als de Tekin , dus wat is dan beter :?:

350,- euro aan door gesponsorde rijders gehypte zooi die in rook op gaat of 150,- euro die gewoon blijft doen wat ie moet doen met misschien wat minder toeren hier en daar ? ;-)

Wel schijnt de garantie bij een Tekin top te zijn, als in echt super, wel is de garantieperiode de kort te noemen. Zelfde geldt voor Castle, al is daar de garantie wel langer.

Ik ben zelf aan het kijken naar het wellicht verkopen naar mijn Castle systeem, omdat ik er nu 2 heb die stuk zijn gegaan in korte tijd en om wellicht over te stappen naar Viper. Ook daarmee lees je problemen tijdens de release, maar wat je ook leest is dat alles goed opgelost is en in ieder geval nog geen gevallen van compleet uitgebrande regelaars, in tegenstelling tot mijn Castle ESC die compleet uitgebrand is.

Hoe goed iets is kan je niet alleen aflezen aan prijs.....
De Tekins zijn niet zaligmakend of heilig , die branden in de eerste serie met grote regelmaat af en de nieuwe schijnen het ook nog weleens te doen....

Dat soort problemen kom je met b.v. de Hobbywing 150A een heeeeel stuk minder tegen.
Terwijl die net zo vaak zo niet meer verkocht is als de Tekin , dus wat is dan beter :?:

350,- euro aan door gesponsorde rijders gehypte zooi die in rook op gaat of 150,- euro die gewoon blijft doen wat ie moet doen met misschien wat minder toeren hier en daar ? ;-)

Ten eerste riep je zelf dat een Tekin 2-3 keer duurder was dan een Hobbywing, ten tweede wordt ik niet gesponsord en ten derde heb ik ook Hobbywing motoren en regelaars in rook zien op gaan.

Nogmaals ik heb nergens beweerd dat een Hobbywing slecht is, integendeel. En ja de service van Tekin is het beste wat ik tot nu toe heb ervaren. Zelfs bij de meest eenvoudige vragen snel en correct antwoord, kun je van andere merken niet altijd zeggen.

Maar een ieder moet maar kiezen wat hij wil... En voor € 150,00 een Hobbywing setje uit Europa? Hoeveel kun je die leveren? Want we vergelijken volgens mij import prijzen met prijzen uit Europa en dat is niet reëel.

Wat ik vind van de motoren van tekin is dat ze wel enorm soepel zijn en heel fijn rijden.
Maar het is natuurlijk wel een godsbedrag dat je even neerlegd.
Ik heb tot nu toe nog geen soepelere motor gehad. Wat ik wel had was dat de magneet 1x kapot ging. Maar dat kan ook bij andere merken natuurlijk gebeuren.
De regelaars heb ik nog niet getest. Met de hobbywing en team orion regelaar ben ik dik tevrede.
Misschien eens in de toekomst kijken voor een tekinset ;)

Nu de vraag , waar koop ik een tekin t8 set met rx8 in Nederland?

Laatst bewerkt door een moderator:
We hebben hier over een savage. Wat moet je met een dure sensored tekin set in een savage?!?
Leuk dat die motor soepel is en al die extra instellingen, maar wat heb je daaraan in een savage? Alsof ts met die savage wedstrijden ga rijden. :lol:

Koop gewoon een cheap hobbyking 150a esc met een 4274 motor die rond de 2000kv is. Je hebt net zoveel plezier daarmee in je savage als een overpriced tekin setje.

Een trial wagen die 60-70km kan en zonder locked diffs? Tis maar wat je prima vind.
Maar een rx8 icm t8 motor is eigenlijk puur bedoelt voor een wedstrijd buggy of truggy. In een savage of elke andere monstertruck zal je de verschil haast niet merken. Zo wagen is gemaakt om te bashen. Meeste rijders van een savage, waaronder ik, ken maar 2 standen. Vol gas en geen gas. :P

En daar zit je ook gewoon fout. Het is gewoon een high-end motor/ESC combo en hoeft niet perse voor de wedstrijden gebruikt te worden. Ook doen veel Savage bashers behendigheids wedstrijdjes waar juist een stukje doseerbaarheid prettig is. Als je met preciesie over 2 bungelende touwtjes wilt rijden wil je niet dat dat met hokken en stoten gaat.

Ik geef toe dat een goede sensorless set best redelijk mooi doseerbaar is, heb je eenmaal sensored geprobeerd wil je niets anders meer.

En daar zit je ook gewoon fout. Het is gewoon een high-end motor/ESC combo en hoeft niet perse voor de wedstrijden gebruikt te worden. Ook doen veel Savage bashers behendigheids wedstrijdjes waar juist een stukje doseerbaarheid prettig is. Als je met preciesie over 2 bungelende touwtjes wilt rijden wil je niet dat dat met hokken en stoten gaat.

Ik geef toe dat een goede sensorless set best redelijk mooi doseerbaar is, heb je eenmaal sensored geprobeerd wil je niets anders meer.

Een ferari hoef ook niet op een race baan, maar is nog steeds overkill om boodschappen mee te doen. Eenmaal ferari meegereden wil je ook geen fiat panda meer. Dit is het zelfde dat je tegen mij zegt dat een 2000 euro upgrade baja niet nodig is, maar als je het eenmaal hebt gehad, dan wil je niets anders. Of een sensored setje persee voor elke savage nodig is, das weer andere verhaal.

Jij vertelt alleen 1 situatie bij trial waarbij je geen locked diff wilt, maar trial bestaat niet alleen uit rijden over touwtjes. Je moet ook over een heuvel ofzo rijden of over zwaar ruig terrein. Wanneer je maar met 2 wielen op de grond zit, dan wil je juist dat die 2 wielen draaien ipv van die 2 die in de lucht zit. Dat kan dus niet zonder een locked diff. Beste versies voor trails zijn die summit diffs, waarbij je via de zender je diffs kan locken en unlocken. Helaas bestaat dat niet bij een savage, dus een prima trail wagen vind ik het dus absoluut niet. Je kan beter een brushless summit nemen als je hard wilt rijden en tegelijk ook trails mee wilt doen.
Maar ik dacht dat je een savage niks vind. Verbaas me dat je nu ineens een savage ergens goed in vindt. En dan precies in waar die niet voor bedoelt is.

Er is een verschil tussen upgrades en upgrades. Alu delen zal niets aan een auto veranderen dan soms verslechteren. Maar laat ik het omdraaien, waarom tegen de 1 zeggen dat die voor 2000 moet (!!) upgraden terwijl nu een 100 euro duurdere upgrade wat nog enigzins nut heeft beweren dat het overkill is?

Er is een verschil tussen upgrades en upgrades. Alu delen zal niets aan een auto veranderen dan soms verslechteren. Maar laat ik het omdraaien, waarom tegen de 1 zeggen dat die voor 2000 moet (!!) upgraden terwijl nu een 100 euro duurdere upgrade wat nog enigzins nut heeft beweren dat het overkill is?

Hierbij weer een antwoord uit persoonlijke ervaring.

Een 2000 euro geupgrade baja komt doordat de origineel kapot ging. Dus de upgrades zijn of om wegligging te verbeteren of om de auto steviger te maken. Ik ben niet iemand die upgrade delen kopen om puur een auto mooier te maken. Als je mijn autos ziet, dan zijn ze allemaal geen shelf queens, maar ze kunnen wel tegen een stootje. Daarom koop ik ook nooit allu draagarmen en bumpers of body mounts. Ik ben ook niet iemand die blind upgrade delen kopen als de origineel nog goed doen.
Een sensored setje is niet nodig in een savage, omdat de gros vd mensen nooit een savage voor trial gaat gebruiken, doordat die daar gewoon niet goed in is.
Als de TS een summit heeft, dan zal ik zeggen, neem die sensored. Maar aangezien ik zelf een savage heb gehad (ook een summit) en dus weet waar ik overpraat, weet ik dat een sensored setje geen toegevoegde waarde aan een savage zal brengen. Dus niet in de wegligging, stevigheid of minder body rolls.
De toegevoegde waarde van een sensored vs unsensored is dat je veel gedoseerder gas kan geven. Dat is handig bij trials en op een baan. Maar aangezien een willekeurig truggy/buggy met een unsensored set nog sneller zal zijn dan een savage op een baan of een willekeurig trial auto met unsensored beter is dan een savage tijdens een trial, is het dus een feature wat overbodig is.

Die 100-150 euro die de TS bespaart op die Tekin set, kan die veel beter nuttige upgrades voor zijn savage kopen. Zoals swaybars, allu achter hubs en een setje betere banden.

Laatst bewerkt:
Back