motor/esc honey bee king 4

Dag mede piloten,

Hierbij mijn eerste post :n00b:

Zelf vlieg ik met een Robbe nano arrow, een prachtig toestel, maar het is tijd om met een groter toestel aan de slag te gaan...

Heb een esky honey bee king 4 van een vriend gekregen met het volgende probleem:
Van zodra de gashendel iets wordt opengezet (motor onbelast) gaat deze rondspringen als en gek. Iets meer gas levert geen rotatie op, enkel een gloeiend hete motor en esc.
De motor had men maat reeds vervangen, dit gaf geen resultaat.

Mijn vermoeden ligt eerder bij de esc die niet de correcte sequentie niet kan geven om de motor rond te krijgen.
De bec uitgang van de esc levert nog steeds mooi 5V. Indien enkel de esc op de ontvanger is aangesloten roteerd de motor nog steeds niet. Alle andere servo's lijken wel nog te werken.

Een vlugge meting met scoopmeter (slechts 1 kanaal) op de 3 draden gaande naar motor zag ik wel pulsen. Motor afgekopeld. Echter een stuk of 5 na elkaar en verder niets hoelang ik maar meette. Wanneer de stand van de gashendel werd gewijzigd dan kwamen de pulsen terug. Zelf zou ik een continu pwm signaal verwachten.

Graag had ik nog wat suggesties gekregen om de oorzaak van dit probleem aan te pakken

Back