motor gegevens

Het is de stroomsterkte door de motor die bepaalt hoe zwaar deze belast wordt. Met wat "spelen" met de propeller is enige variatie in de voedingsspanning zeker mogelijk.

Het is dus een zaak van wat experimenteren.
 
okee dus wel mogelijk, maar mijn 2 6s 5000paketten zijn wel nieuw, dus die hebben nog het volle vermogen
 
Raymon,

De motor zal het wel aankunnen, alleen wel een kleine prop monteren. Denk aan iets rond de 16x8. (+-2.5kw-2.7kw).

Kan je regelaar 12S aan? Welke gebruik je?
Als je op de grens zit, zou ik aanraden de rem uit te zetten, deze kan voor spanningspiekjes zorgen die de regelaar net teveel worden.

Olaf, gas terugregelen is een heel slecht plan. Een regelaar regelt met Pulsbreedtemodulatie, oftewel heel snel aan en uit schakelen. Hij schakelt dus steeds de volle stroom aan en uit, alleen heel snel. De gemiddelde stroom zou inderdaad lager zijn, alleen de belasting op de regelaar op die manier is extreem zwaar.

Groet,
Gerben
 
ja, omdat ze duur zijn wil ik eerst weten of de motor het aan kan.
anders is het een duur grapje,
Miss toch dat setje kopen.. dan kan die het zeker aan.
 
Raymon,

Gas terugregelen is een heel slecht plan. Een regelaar regelt met Pulsbreedtemodulatie, oftewel heel snel aan en uit schakelen. Hij schakelt dus steeds de volle stroom aan en uit, alleen heel snel. De gemiddelde stroom zou inderdaad lager zijn, alleen de belasting op de regelaar op die manier is extreem zwaar.

Groet,
Gerben
Jij vliegt ook alleen maar vol gas omdat je regelaar anders warm wordt?
 
Dat warm worden van de regelaar is toch iets genuanceerder.

Een FET die niet geleidt wordt niet warm omdat de weerstand heel hoog is en er dus geen stroom vloeit. Een FET die volledig geleidt wordt ook niet (heel) warm omdat er weliswaar stroom vloeit, maar de weerstand heel laag is.

Een FET wordt warm op het moment dat er wordt geschakeld. Van geleiden naar niet geleiden op van niet geleiden naar geleiden.

Hoe sneller dit schakelen gaat, hoe minder warmteontwikking.

De prijs van de FET bepaalt voor een belangrijk deel hoe snel dit schakelen gaat.

Daarom worden dure regelaars met goede componenten minder warm dan regelaars gebouwd uit goedkopere componenten.

Een regelaar voor een borstelmotor wordt bij volgas niet heel warm. De FET's geleiden constant. Word er vermogen teruggeregeld dan gaan de FET's schakelen en wordt de boel warm.

Dit is anders bij een borstelloze motor. Daat wordt de functie van de borstels en de collector overgenomen door elektronica. De FET's schakelen dus altijd. Op vol vermogen is er evenwel geen pulsbreedte regeling, er wordt minder geschakeld, maar geschakeld wordt er!
 
Als je de reviews bekijkt van deze motor zie je dat goed mogelijk is dat de Kv hoger is dan opgegeven. 10S is dan zelfs nog aan de hoge kant.

Probeer eerst eens wat de motor doet met 6S en de regelaar die je hebt.
Als het echt een Kv320 mnotor is, dan is 8S al genoeg.
Mischien kan 6S (of 6S2p) met een hele grote prop. Hangt af van de toepassing. Een sleepkist zal het niet worden dan.
 
Back
Top