S
steven.
Guest
Hallo iedereen,
Over 2 weken ga ik weer aan het bouwen, (zelfbouw) één van de modellen zal een extra zijn. Nu heb ik een tekening verschaald naar een span van 1000mm, romplengte 864mm.
Onlangs heb ik een kleine brushless aangekocht, het is dit motortje dat ik zal gebruiken (2Cellen), maar ik vrees dat het niet over het nodige vermogen beschikt om een romp van 864mm te sleuren... Ik heb moeite om te bepalen welke grootte van model geschikt is voor dergelijke brushless motortjes.
Graag had ik jullie advies gehoord, kan dit motortje dit trekken? Of moet ik de tekening verschalen? (minimum span zou ik dan naar 800mm gaan, is dat dan mogelijk?)
Hier enkele gegevens, heb ook een foto van tekening en motor genomen :
MOTOR :
Aantal cellen = 2 Lipocellen / 1000mAh
Merk = Himark
Type = Outrunner
Type = C2808-1720
diameter = 28mm
Propeller = die er nu op staat = Graupner foldingprop 20-11 / 9-4,5"
EXTRA 1000 mm :
Spanwijdte = 1000 mm
Lengte romp = 864 mm
VleugelOPP = 16 dm²
EXTRA 800 mm :
Spanwijdte = 800 mm
Lengte romp = 778 mm
VleugelOPP = 13 dm²
Op foto's : Tekening van Extra span = 1000 mm

Alvast hartelijk bedankt voor alle moeite,
Groetjes
Steven
Over 2 weken ga ik weer aan het bouwen, (zelfbouw) één van de modellen zal een extra zijn. Nu heb ik een tekening verschaald naar een span van 1000mm, romplengte 864mm.
Onlangs heb ik een kleine brushless aangekocht, het is dit motortje dat ik zal gebruiken (2Cellen), maar ik vrees dat het niet over het nodige vermogen beschikt om een romp van 864mm te sleuren... Ik heb moeite om te bepalen welke grootte van model geschikt is voor dergelijke brushless motortjes.
Graag had ik jullie advies gehoord, kan dit motortje dit trekken? Of moet ik de tekening verschalen? (minimum span zou ik dan naar 800mm gaan, is dat dan mogelijk?)
Hier enkele gegevens, heb ook een foto van tekening en motor genomen :
MOTOR :
Aantal cellen = 2 Lipocellen / 1000mAh
Merk = Himark
Type = Outrunner
Type = C2808-1720
diameter = 28mm
Propeller = die er nu op staat = Graupner foldingprop 20-11 / 9-4,5"
EXTRA 1000 mm :
Spanwijdte = 1000 mm
Lengte romp = 864 mm
VleugelOPP = 16 dm²