Motor grotere shock ?

Ik ben van plan een shockflyer te maken met spanwijdte van 1m. Dit uit 3mm depron met carbon verstevigingen zoals de ikarus shockflyer. Als servo's gebruik ik de waypoints.

Is de axi 2208/34 nog voldoende voor een model als dit, want in de superstar (225 gram) moet je al niet te veel gas geven met deze motor.

Graag jullie mening hierover

Neem aan dat je er buiten mee gaat vliegen?

Een 2208 doet het nog beter op een 3spakket, heb mensen hiermee buiten zien vliegen met veel power...

Je kunt ook overwegen om voor 6 mm depron te gaan zoals de modellen van www.3dfoamy.com
een groot deel van het gewicht bij depron zit in de harde buitenlaag..(Gewichtsverschil tussen 2 en 3 mm depron is minimaal)

Zou zelf echter voor een model van die spanwijdte voor de 2212/34 kiezen
Een en ander ligt natuurlijk aan de portemonnee, je vliegstijl en hoe zwaar het model uitkomt

ik heb nu een shockflyer gebouwd van ongeveer 1 meter span
gebruikt 6 mm depron van graupner geel
en hij lijkt veel op de raven. servo,s 060ers 4x en een axi 2208 34 en 3 lipo,s 1500mah met een 25a regelaar cc,
hij weegt nu met accu 350gram en wil ook nog vertikaal .
lijkt mij wel leuk voor buiten .en die motor doet het wel
groeten wiebe

Dat is leuk om te horen :)
Hij is vooral om indoor te gebruiken en misschien eens buiten als het zo goed als windstil is.
Deze vergrote shock hoop ik, mits wat opletten in verband met gewicht, toch rond de 270 gram te krijgen. Als batterij ga ik ook de minder zware 3cellige 340mAh gebruiken.

Zou ik toch voor die nieuwe polyquest 800mAh gaan. Die wegen maar iets meer en kunnen het grotere gemiddelde stroomverbruik (grotere/zwaardere kist) beter aan + langere vliegtijd

Back