motor hapering TWINSTAR II

Ik heb net een twinstar II gebouwd met 2 outrunners Hobbycity Online R/C Hobby Store : TR 35-30B 1400kv Brushless Outrunner (Eq AXi 2808 $22.95
en 1 speedcontroller voor beide motoren.
Echter bij opstarten vanaf stillstand blijft soms 1 motor haperen ik heb het filmpje geplaatst op you tube hierbij gebeurd het met de rechter maar andere keer is het de linker.
Enkele keer beide.
Dit is niet echt pretig daar het vliegtuig onbetrouwbaar wordt (trekt naar 1 kant)
Bij gauw weer off en gas geven gaat het wel ook bij blijven draaien werkt alles prima.
Zou 2 speedcontrollers uitkomst bieden of is het een motor probleem of moet de motor nog inlopen of iets anders
Gsk9UesjgeI[/media] - twinstar II motor hapering

Laatst bewerkt door een moderator:
ik denk dat 2 regelaren de oplossong zou bieden, moet je natuurlijk wel van 1 van de regelaren de bec uitschakelen, dit kan door het rode draadje uit de stekker naar de ontvanger los te halen.

Twee borstelloze motoren op één regelaar hoort eigenlijk niet te werken, elektrisch en regeltechnisch gezien. Maar ALS het werkt, lopen ze perfect synchroon. (Kontronik had/heeft zo'n set in programma). Twee mogelijkheden, of tijdens vliegen de motoren niet uitzetten of, zoals Robert al aangaf, een tweede regelaar.

Borstelloze motoren hoef je nooit in te laten lopen de enige dingen die onderling bewegen zijn twee (of drie) kogellagers.

Laatst bewerkt:
beste guus,
Inderdaad zal je twee regelingen nodig hebben , ik vlieg zelf ook met een twinstar 2 met wel wat kleinere typen motoren dan die van jou , die wat jij er nu op zet zijn eigenlijk te sterk !!
Jij hebt nu twee motoren die elk 1300 gram aan kunnen , ik heb er 2 die samen 1300 gram aan kunnen en dat is al meer dan voldoende !!
kijk maar even:
YouTube - thermeik 58 van uit de lucht 2 !!

En de twee regelingen heb ik bijde in een kanaal ziotten zonder een enkel probleem , zolang je maar 2 dezelfde typen regelingen hebt !!

Het is namelijk zo dan ze op grotere type regelinge vaken de bec's parralel zetten ook zonder problemen.

hoop dat je wat aan de info hebt.

gr vosje :)

denk ook dat 2 regelaars de oplossing is heb even elke motor apart getest en gaf geen probleem

moet wel even studeren hoe ik dit moet aansluiten maar zag al oplossing in voorgaande

morgen weer verder proberen

Back