motor hapert bij vol gas

Dag allen,
Een kameraad heeft een Kyosho INFERNO VE met een Team Orion Vortex 8 motor erin en telkens als hij vol gas geeft
slaat zijn motor uit en heeft hij zoo een piepende toon, maar de motor staat niet vast je kan hem gewoon verdraaien terwijl hij volgas geeft.
Ik weet het is meschien een beedje moelijk uit te leggen.
Moe zeggen dit is allemaal gekomen na er een lager in de motor stuk gegaan was, maar eenmaal dit vervangen te hebben ging het even goed en dan begon dit. Als iemand een idee heeft wat er aan de hand zou kunnen zijn.
grtz :D

we hebben al met verschillende lipo's geprobeert en ik denk wel dat hij zijn kabels goed heeft gestoken, hij heeft al vanalles geprobeert.
kan het zijn dat de magneten aan het demagnetiseeren zijn van warm te krijgen?

we hebben al met verschillende lipo's geprobeert en ik denk wel dat hij zijn kabels goed heeft gestoken, hij heeft al vanalles geprobeert.
kan het zijn dat de magneten aan het demagnetiseeren zijn van warm te krijgen?

Gaat de esc in de failsafe dmv warmte ?, voelt de motor warm / heet aan ?

als hij vol gas geeft
slaat zijn motor uit en heeft hij zoo een piepende toon, maar de motor staat niet vast je kan hem gewoon verdraaien terwijl hij volgas geeft.

Uit eigen ervaring.... Kan het zijn dat je een schroefje (bv bevestigingsschroef van de motormount, of schroefjes van de motor zelf) te strak hebt aangedraaid en deze de rotor blokkeren???

Bij volgas kan de motor net dat beetje "kantelen" (hoe omschrijf ik het begrijpelijk?) en de rotor komt tegen het schroefje aan, waardoor de motor vastslaat en idd zo'n piepend geluid geeft. Bij half gas gebeurt dit niet omdat het "kantelen" er dan niet (of minder) is.

Bij mij hielp het om genoemde schroefjes een klein slagje losser te zetten..Misschien heb je hier iets aan:)

Edit: Laatste zin uit de quote: Bedoelde je dat het piepende geluid er wel is, maar de motor vrij beweegt? Zo ja...gaat mijn verhaal niet op natuurlijk. Misschien iets met de eindpunten op de zender?

Laatst bewerkt:
esc gaat niet in failsafe want het is al van in het begin dat we beginnen te rijden
dus er heeft nog niets warm, je kan er gewoon mee rijden het is alleen als je volgas geeft. hij heeft ook al eens met een andere zender geprobeert. het probleem is dat we geen bakje hebben om op de pc te hangen en hem te regelen.meschien licht het daar aan? zijn originele esc is ook al vervangen, maar het is dezelfde als de originele. wat gebeurt er als je motor te heet heeft gelopen, want zijn magneten zijn al in kracht afgenomen.

esc gaat niet in failsafe want het is al van in het begin dat we beginnen te rijden
dus er heeft nog niets warm, je kan er gewoon mee rijden het is alleen als je volgas geeft. hij heeft ook al eens met een andere zender geprobeert. het probleem is dat we geen bakje hebben om op de pc te hangen en hem te regelen.meschien licht het daar aan? zijn originele esc is ook al vervangen, maar het is dezelfde als de originele. wat gebeurt er als je motor te heet heeft gelopen, want zijn magneten zijn al in kracht afgenomen.

Als de motor te warm is geweest , en de rotor is gedemagniseerd , rijdt hij wel weg , maar zal binnen no-time warm zijn en de torque snel afnemen . ;)

Kalibratie esc en zender al geprobeerd ?

de torque is nog zeer goed, hij trekt nog heel goed op maar het is zeer vervelend rijden vooral als je springt en hij blokeerd in de lucht slaat hij overdekop met als gevolg een harde landing. ik denk dat het inderdaat ergens een regeling zal zijn.
we zullen nog verder zoeken.

Blokkeert de motor ook als je hem onbelast (wel heel goed opletten, want eigenlijk doe je dit best niet ivm het zeer hoge toerental) laat draaien?

De diffs blokkeren toch niet omdat ze wat ingelopen/gesleten zijn, of omdat ze niet (meer) correct geschimd zijn?

Post eens een filmpje met geluid zodat je het "piepen" kan horen.

het zijn accu's van hobby king turnigy 4500 mah 4s 30c
ik rijd met een vorza en heb er geen problemen mee
de diff zijn zeker in orde
het is niet echt blokeren dat hij doet het is meer een afslaan op volle toeren, als je in een korte snok vol gas geeft dan stopt de motor en geeft een piepend geluid.
als je dan op dat moment gewoon blijft vol gas geven dan maakt de motor een piepend geluid en je kan hem gewoon verdraaien. ja kan de auto ook gewoon vooruitduwen, het is gelijk dat de auto in neutraal staat met het gas vol open en de motor aan het piepen. Tutrunigyrnigy 450Turnigy 4500mAh 4S 30C hardcase pack0mAh 4S 30C hahhhhhghhrdcase packTurnigy 4500mAh 4S 30C hardcase pack

lol ? Tutrunigyrnigy 450Turnigy 4500mAh 4S 30C hardcase pack0mAh 4S 30C hahhhhhghhrdcase packTurnigy 4500mAh 4S 30C hardcase pack

als je dan op dat moment gewoon blijft vol gas geven dan maakt de motor een piepend geluid en je kan hem gewoon verdraaien. Ja kan de auto ook gewoon vooruitduwen, het is gelijk dat de auto in neutraal staat met het gas vol open en de motor aan het piepen

diffs

we hebben het probleem opgelost, een nieuwe motor erin en hij loopt weer als een zonnetje.
Wat wil je daar mee zeggen HACKROADER ??? als je niets zinnigers te zeggen hebt zou je beter je mond houden, en ik denk met je 7 jaar rc ervaring dat je het ook nie direct zou weten wa het zou kunnen geweest zijn.

Laatst bewerkt:
Ignace,

Hackroader reageert denk ik op de tekst die JIJ in wit (dus bijna niet leesbaar) onder jouw bericht van 25 oktober 2011 19:49 hebt geplaatst en vraagt zich denk ik af wat je hiermee bedoelt.

Bulliehead,
er staat geen tekst in het wit die niet leesbaar is, alles is perfect leesbaar.
hij lacht met de accu's van hobby king, dat we meschien te gierig zijn om deftige te kopen.
wel wij hebben veel accu's van verschillende merken en ze presteren allemaal even goed. we rijden zowel met wedstrijd auto's als met rtr wagens op een eigen parcour.
wilde allen maar even weten of dat er nog mensen waran die dit probleem al eens gehad hebben, het was dus de motor die nie meer goed was.
hij trok nog zeer goed op maar sloeg gewoon uit bij volgas.

Bulliehead,
er staat geen tekst in het wit die niet leesbaar is, alles is perfect leesbaar.
hij lacht met de accu's van hobby king, dat we meschien te gierig zijn om deftige te kopen.
wel wij hebben veel accu's van verschillende merken en ze presteren allemaal even goed. we rijden zowel met wedstrijd auto's als met rtr wagens op een eigen parcour.
wilde allen maar even weten of dat er nog mensen waran die dit probleem al eens gehad hebben, het was dus de motor die nie meer goed was.
hij trok nog zeer goed op maar sloeg gewoon uit bij volgas.

het zijn accu's van hobby king turnigy 4500 mah 4s 30c
ik rijd met een vorza en heb er geen problemen mee
de diff zijn zeker in orde
het is niet echt blokeren dat hij doet het is meer een afslaan op volle toeren, als je in een korte snok vol gas geeft dan stopt de motor en geeft een piepend geluid.als je dan op dat moment gewoon blijft vol gas geven dan maakt de motor een piepend geluid en je kan hem gewoon verdraaien. ja kan de auto ook gewoon vooruitduwen, het is gelijk dat de auto in neutraal staat met het gas vol open en de motor aan het piepen.Tutrunigyrnigy 450Turnigy 4500mAh 4S 30C hardcase pack0mAh 4S 30C hahhhhhghhrdcase packTurnigy 4500mAh 4S 30C hardcase pack

:confused::confused:

staat toch echt in het wit in jouw tekst eerder..;)

om precies te zijn , #12 van dit draadje :mrgreen:

haaa nu zie ik het ook
mijn excuses aan hackroader.
ik weet al wat er gebeurd is, heb het gekopieerd van de site van hobby king en dan weggedaan. is iets verkeerd gegaan, mijn fout sorry

Back